Fluvia stuurt Piz Palü naar Zwitserland

Fluvia heeft vrijdag in Rotterdam het mts Piz Palü (110 x 11,45 meter, 2645 ton) gedoopt. De dubbelwandige tanker is afgebouwd bij Dolderman in Dordrecht. Het casco is geleverd door Rensen/Driessen en gebouwd in Roemenië.

Piz Palü

Het schip wordt toegevoegd aan de minerale olievloot van de Fluvia Groep. ‘De vloot bestaat uit 47 schepen. Naast de minerale olietankers hebben we 5 chemicaliëntankers en 19 plantaardige olietankers’, zegt algemeen directeur Rick van Westenbrugge van Fluvia, dat kantoren heeft in Rotterdam, Bazel en Hamburg. ‘We gaan het nieuwe schip inzetten op de vaart naar Bazel. Het is een goed dragend schip dat ook bij extreem lage waterstanden nog met 800 ton omhoog kan.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Fluvia stuurt Piz Palü naar Zwitserland | Schuttevaer.nl

Fluvia stuurt Piz Palü naar Zwitserland

Fluvia heeft vrijdag in Rotterdam het mts Piz Palü (110 x 11,45 meter, 2645 ton) gedoopt. De dubbelwandige tanker is afgebouwd bij Dolderman in Dordrecht. Het casco is geleverd door Rensen/Driessen en gebouwd in Roemenië.

Piz Palü

Het schip wordt toegevoegd aan de minerale olievloot van de Fluvia Groep. ‘De vloot bestaat uit 47 schepen. Naast de minerale olietankers hebben we 5 chemicaliëntankers en 19 plantaardige olietankers’, zegt algemeen directeur Rick van Westenbrugge van Fluvia, dat kantoren heeft in Rotterdam, Bazel en Hamburg. ‘We gaan het nieuwe schip inzetten op de vaart naar Bazel. Het is een goed dragend schip dat ook bij extreem lage waterstanden nog met 800 ton omhoog kan.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer