Nieuwe Elbedienst

De Deutsche Binnenreederei AG is een nieuwe dienst op de Elbe begonnen.

Nieuwe Elbedienst

Onder de naam Elbe Schwergut Linie (ESL) wordt vooral zware- en projectlading vervoerd. ‘De vraag naar dit soort transport wordt steeds groter, zodat samen met de Sächsische Binnenhäfen Oberelbe (SBO) deze nieuwe dienst werd ontwikkeld. Er wordt gevaren met duwbakken van het type Flabi’, zegt Stefan Kunze van SBO de nieuwe dienst toe. In eerste instantie worden de havens Maagdenburg en Hamburg met elkaar verbonden met eventuele tussenstops in Dresden en Aken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de rorosteiger die eind vorig jaar in Dresden in gebruik werd genomen. ‘Er komen steeds meer aanvragen voor het transport van generatoren, torens en vleugels van windmolens en transformatoren bij ons binnen.’
Er is drie keer per twee weken een afvaart. ‘We willen onze dienst ook graag naar het westen uitbreiden’, verklaart Kunze. Hij doelt daarmee niet alleen op het Ruhrgebied maar ook op de ARA-havens.
De ESL is de derde lijndienst in dit gebied. Elbe Container Linie was in 1995 de eerste. Deze dienst bedient de havens tussen Hamburg en Praag. Een tweede service is die van Ecological Transport Service (ETS) die in het kader van het Marco Poloproject wordt uitgevoerd. (MP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe Elbedienst | Schuttevaer.nl

Nieuwe Elbedienst

De Deutsche Binnenreederei AG is een nieuwe dienst op de Elbe begonnen.

Nieuwe Elbedienst

Onder de naam Elbe Schwergut Linie (ESL) wordt vooral zware- en projectlading vervoerd. ‘De vraag naar dit soort transport wordt steeds groter, zodat samen met de Sächsische Binnenhäfen Oberelbe (SBO) deze nieuwe dienst werd ontwikkeld. Er wordt gevaren met duwbakken van het type Flabi’, zegt Stefan Kunze van SBO de nieuwe dienst toe. In eerste instantie worden de havens Maagdenburg en Hamburg met elkaar verbonden met eventuele tussenstops in Dresden en Aken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de rorosteiger die eind vorig jaar in Dresden in gebruik werd genomen. ‘Er komen steeds meer aanvragen voor het transport van generatoren, torens en vleugels van windmolens en transformatoren bij ons binnen.’
Er is drie keer per twee weken een afvaart. ‘We willen onze dienst ook graag naar het westen uitbreiden’, verklaart Kunze. Hij doelt daarmee niet alleen op het Ruhrgebied maar ook op de ARA-havens.
De ESL is de derde lijndienst in dit gebied. Elbe Container Linie was in 1995 de eerste. Deze dienst bedient de havens tussen Hamburg en Praag. Een tweede service is die van Ecological Transport Service (ETS) die in het kader van het Marco Poloproject wordt uitgevoerd. (MP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer