‘Ik zit in een Catch 22-situatie’

De tweemasttjalk SilhoueT van charterschipper Albertjan Dijk heeft sinds 2010 niet meer met passagiers gevaren, omdat een surveyor van zijn verzekering het veiligheidscertificaat onterecht niet voor verlenging zou hebben ingenomen. En nadat een Duitse gast zich over Dijk had beklaagd, zou de BBZ de boekingskantoren hebben ingelicht dat de SilhoueT ongecertificeerd vaart. Sindsdien ligt de tjalk aan de chartersteiger in de Amsterdamse Houthaven te roesten.

'Ik zit in een Catch 22-situatie'

Zonder certificaat van onderzoek geen werk

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Ik zit in een Catch 22-situatie’ | Schuttevaer.nl

‘Ik zit in een Catch 22-situatie’

De tweemasttjalk SilhoueT van charterschipper Albertjan Dijk heeft sinds 2010 niet meer met passagiers gevaren, omdat een surveyor van zijn verzekering het veiligheidscertificaat onterecht niet voor verlenging zou hebben ingenomen. En nadat een Duitse gast zich over Dijk had beklaagd, zou de BBZ de boekingskantoren hebben ingelicht dat de SilhoueT ongecertificeerd vaart. Sindsdien ligt de tjalk aan de chartersteiger in de Amsterdamse Houthaven te roesten.

'Ik zit in een Catch 22-situatie'

Zonder certificaat van onderzoek geen werk

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer