MDV-1 genomineerde KNVTS Schip van het Jaar Prijs 2016

Hoekman Shipbuilding op Urk en Machinefabriek Padmos in Stellendam zijn genomineerd met de bouw van het innovatieve en energiezuinige visserschip MDV-1 Immanuel (30,15 x 8,67 meter, 335 brt) voor de Urker familiebedrijven Kramer en Romkes.

MDV-1 genomineerde KNVTS Schip van het Jaar Prijs 2016

Door Hans Heynen
De in 2015 in de vaart gekomen MDV-1 geldt als voorbeeld voor de beoogde duurzame transitie in de visserij. Het schip is ontwikkeld in het kader van het Innovatieproject Masterplan Duurzame Visserij. In vergelijking met een traditioneel vissersschip ligt het brandstofverbruik met gemiddeld 6700 liter per visweek van 100 uur rond 80% lager.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

MDV-1 genomineerde KNVTS Schip van het Jaar Prijs 2016 | Schuttevaer.nl

MDV-1 genomineerde KNVTS Schip van het Jaar Prijs 2016

Hoekman Shipbuilding op Urk en Machinefabriek Padmos in Stellendam zijn genomineerd met de bouw van het innovatieve en energiezuinige visserschip MDV-1 Immanuel (30,15 x 8,67 meter, 335 brt) voor de Urker familiebedrijven Kramer en Romkes.

MDV-1 genomineerde KNVTS Schip van het Jaar Prijs 2016

Door Hans Heynen
De in 2015 in de vaart gekomen MDV-1 geldt als voorbeeld voor de beoogde duurzame transitie in de visserij. Het schip is ontwikkeld in het kader van het Innovatieproject Masterplan Duurzame Visserij. In vergelijking met een traditioneel vissersschip ligt het brandstofverbruik met gemiddeld 6700 liter per visweek van 100 uur rond 80% lager.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer