KNS ontwerpt bevoorrader voor Wagenborg en NAM

NAM bouwt samen met Royal Wagenborg en Koninklijke Niestern Sander (KNS) een zogenoemd Walk-to-Work-schip. Dit schip gaat een cruciale rol spelen in de ondersteuning van de 24 productieplatforms van NAM in de Noordzee. Het schip wordt begin 2015 opgeleverd. De bevoorrader is een eigen ontwerp van KNS en wordt uitgerust met een Ampelmann.

KNS bevoorrader

‘Dat is een loopbrug die de beweging van het schip compenseert. Daardoor ligt de loopbrug van het schip naar het platform als het ware stil. Hierdoor kunnen medewerkers, bij golven tot wel 2,50 meter hoog, veilig lopen van het schip naar het platform om daar te werken’, vertelt Haije Stigter van NAM. ‘De behoefte aan een schip dat onze operaties kan ondersteunen, bestond al een tijd bij NAM. Niestern Sander kwam met een fantastisch ontwerp. Wij hebben rederij Wagenborg benaderd om het schip te exploiteren.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

KNS ontwerpt bevoorrader voor Wagenborg en NAM | Schuttevaer.nl

KNS ontwerpt bevoorrader voor Wagenborg en NAM

NAM bouwt samen met Royal Wagenborg en Koninklijke Niestern Sander (KNS) een zogenoemd Walk-to-Work-schip. Dit schip gaat een cruciale rol spelen in de ondersteuning van de 24 productieplatforms van NAM in de Noordzee. Het schip wordt begin 2015 opgeleverd. De bevoorrader is een eigen ontwerp van KNS en wordt uitgerust met een Ampelmann.

KNS bevoorrader

‘Dat is een loopbrug die de beweging van het schip compenseert. Daardoor ligt de loopbrug van het schip naar het platform als het ware stil. Hierdoor kunnen medewerkers, bij golven tot wel 2,50 meter hoog, veilig lopen van het schip naar het platform om daar te werken’, vertelt Haije Stigter van NAM. ‘De behoefte aan een schip dat onze operaties kan ondersteunen, bestond al een tijd bij NAM. Niestern Sander kwam met een fantastisch ontwerp. Wij hebben rederij Wagenborg benaderd om het schip te exploiteren.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer