Weyts: ‘Geen reden om te twijfelen aan Seine-Schelde’

‘Er is geen enkele reden om te twijfelen aan de verdere realisatie of het nut van het Seine-Scheldeproject. Meer nog, de realisatie van het nieuwe kanaal in Noord-Frankrijk zit op koers. Tegen 2025 zal het operationeel zijn.’ Dat bevestigde Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) op 1 juni in de commissie Mobiliteit en Openbare Werken aan Vlaams Parlementslid Bert Maertens (N-VA).

Weyts: ‘Geen reden om te twijfelen aan Seine-Schelde'

Het Seine-Scheldeproject wil het Seine-bekken met het Schelde-bekken verbinden. Hiertoe moet er nog een nieuw kanaal gegraven worden tussen Compiègne en Cambrai, het Canal Seine-Nord.
Op maandag 15 mei werd Édouard Philippe aangesteld als eerste minister door president Macron. De nieuwe eerste minister staat niet meteen bekend als een voorstander van het project Seine-Nord. ‘Dit gaf sommigen aanleiding om gans het project in vraag te stellen, ook de reeds uitgevoerde of geplande werken in Vlaanderen’, aldus Bert Maertens.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Weyts: ‘Geen reden om te twijfelen aan Seine-Schelde’ | Schuttevaer.nl

Weyts: ‘Geen reden om te twijfelen aan Seine-Schelde’

‘Er is geen enkele reden om te twijfelen aan de verdere realisatie of het nut van het Seine-Scheldeproject. Meer nog, de realisatie van het nieuwe kanaal in Noord-Frankrijk zit op koers. Tegen 2025 zal het operationeel zijn.’ Dat bevestigde Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) op 1 juni in de commissie Mobiliteit en Openbare Werken aan Vlaams Parlementslid Bert Maertens (N-VA).

Weyts: ‘Geen reden om te twijfelen aan Seine-Schelde'

Het Seine-Scheldeproject wil het Seine-bekken met het Schelde-bekken verbinden. Hiertoe moet er nog een nieuw kanaal gegraven worden tussen Compiègne en Cambrai, het Canal Seine-Nord.
Op maandag 15 mei werd Édouard Philippe aangesteld als eerste minister door president Macron. De nieuwe eerste minister staat niet meteen bekend als een voorstander van het project Seine-Nord. ‘Dit gaf sommigen aanleiding om gans het project in vraag te stellen, ook de reeds uitgevoerde of geplande werken in Vlaanderen’, aldus Bert Maertens.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer