‘VNF heeft vaarwegennet diepgaand gemoderniseerd’

François Bordry heeft vorige week in Béthune afscheid genomen van Voies Navigables de France (VNF), waarvan hij ruim dertien jaar president is geweest. In zijn afscheidsrede blikte de 61-jarige Bordry terug op de grote veranderingen die zich tijdens zijn voorzitterschap op de Franse vaarwegen hebben voorgedaan, zoals de verbetering van het vaarwegennet en de afschaffing van de toerbeurt, en op de doorslaggevende rol die VNF daarbij gespeeld heeft.

‘VNF heeft vaarwegennet diepgaand gemoderniseerd’

‘Toen ik hoofd van VNF werd, had het nieuws van de dag maar al te vaak betrekking op defecte kunstwerken, met gemiddeld een dijkdoorbraak per week.’ Intussen is het vaarwegennet volgens Bordry ‘diepgaand gemoderniseerd’, met name op belangrijke transportroutes als de Beneden-Seine, de Oise, de Noord-Franse vaarwegen en de Moezel. (Vorig jaar deden zich op het Franse vaarwegennet nog slechts 152 defecten aan kunstwerken en negen dijkdoorbraken voor, zo blijkt uit de scheepvaartberichten, Red.).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘VNF heeft vaarwegennet diepgaand gemoderniseerd’ | Schuttevaer.nl

‘VNF heeft vaarwegennet diepgaand gemoderniseerd’

François Bordry heeft vorige week in Béthune afscheid genomen van Voies Navigables de France (VNF), waarvan hij ruim dertien jaar president is geweest. In zijn afscheidsrede blikte de 61-jarige Bordry terug op de grote veranderingen die zich tijdens zijn voorzitterschap op de Franse vaarwegen hebben voorgedaan, zoals de verbetering van het vaarwegennet en de afschaffing van de toerbeurt, en op de doorslaggevende rol die VNF daarbij gespeeld heeft.

‘VNF heeft vaarwegennet diepgaand gemoderniseerd’

‘Toen ik hoofd van VNF werd, had het nieuws van de dag maar al te vaak betrekking op defecte kunstwerken, met gemiddeld een dijkdoorbraak per week.’ Intussen is het vaarwegennet volgens Bordry ‘diepgaand gemoderniseerd’, met name op belangrijke transportroutes als de Beneden-Seine, de Oise, de Noord-Franse vaarwegen en de Moezel. (Vorig jaar deden zich op het Franse vaarwegennet nog slechts 152 defecten aan kunstwerken en negen dijkdoorbraken voor, zo blijkt uit de scheepvaartberichten, Red.).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer