Haven Amsterdam belt schippers over overlast

Haven Amsterdam heeft charterschippers opgebeld over vermeende overlast bij de ligplaats aan het IJplein. Dat staat te lezen op de Facebookpagina Havenzaken van de BBZ.

Haven Amsterdam belt schippers over overlast

Wietske Schouten, schipper-eigenaar van de zeilcharter Auwe Neel, heeft een bericht geplaatst op de door de Belangvereniging Beroepszeilvaart (BBZ) beheerde Facebookpagina Havenzaken, waarin zij schrijft dat ze door Haven Amsterdam is gebeld naar aanleiding van klachten van bewoners bij de ligplaats aan het IJplein in Amsterdam-Noord. Zij zouden overlast ondervinden van feestende gasten op charterschepen. Uit de reacties blijkt dat ook andere charterschippers zijn gebeld. ‘Ik werd gebeld door Haven Amsterdam’, vertelt Schouten. ‘Hij was heel vriendelijk, hoor. Hij vertelde dat er regelmatig overlast werd gemeld. En dat ze de locatie voor de chartervaart moesten sluiten als dat zo doorging. Dat zouden ze heel erg jammer vinden en ze zouden het heel erg op prijs stellen als wij er onderling iets mee konden doen. Toen dacht ik dat Havenzaken het medium was om dat te doen en heb het er meteen opgezet.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Haven Amsterdam belt schippers over overlast | Schuttevaer.nl

Haven Amsterdam belt schippers over overlast

Haven Amsterdam heeft charterschippers opgebeld over vermeende overlast bij de ligplaats aan het IJplein. Dat staat te lezen op de Facebookpagina Havenzaken van de BBZ.

Haven Amsterdam belt schippers over overlast

Wietske Schouten, schipper-eigenaar van de zeilcharter Auwe Neel, heeft een bericht geplaatst op de door de Belangvereniging Beroepszeilvaart (BBZ) beheerde Facebookpagina Havenzaken, waarin zij schrijft dat ze door Haven Amsterdam is gebeld naar aanleiding van klachten van bewoners bij de ligplaats aan het IJplein in Amsterdam-Noord. Zij zouden overlast ondervinden van feestende gasten op charterschepen. Uit de reacties blijkt dat ook andere charterschippers zijn gebeld. ‘Ik werd gebeld door Haven Amsterdam’, vertelt Schouten. ‘Hij was heel vriendelijk, hoor. Hij vertelde dat er regelmatig overlast werd gemeld. En dat ze de locatie voor de chartervaart moesten sluiten als dat zo doorging. Dat zouden ze heel erg jammer vinden en ze zouden het heel erg op prijs stellen als wij er onderling iets mee konden doen. Toen dacht ik dat Havenzaken het medium was om dat te doen en heb het er meteen opgezet.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer