Europese ambitie botst met vaarpraktijk

Europa wil 25% meer vervoer over water in 2030 en 50% meer lading én emissievrije schepen in 2050. Maar in de praktijk krimpt het ladingaanbod voor de binnenvaart. En de energietransitie wil niet vlotten. Dat was te horen tijdens het ‘Inland Waterway Transport Event’ van de Europese Binnenvaart Unie (EBU) in Brussel.

Vlnr.Martin Staats (BDB) Paul Goris (EBU), Magda-Kopzcynska-Henrik-Hololei (DG Move), Daniel Mes (DG Climat), Theresia-Hacksteiner (EBU), Bruno Georges (CCR) en Heinrich Kerstgens (Rhenus). (Foto EBU)
Vlnr.Martin Staats (BDB) Paul Goris (EBU), Magda-Kopzcynska-Henrik-Hololei (DG Move), Daniel Mes (DG Climat), Theresia-Hacksteiner (EBU), Bruno Georges (CCR) en Heinrich Kerstgens (Rhenus). (Foto EBU)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Europese ambitie botst met vaarpraktijk | Schuttevaer.nl

Europese ambitie botst met vaarpraktijk

Europa wil 25% meer vervoer over water in 2030 en 50% meer lading én emissievrije schepen in 2050. Maar in de praktijk krimpt het ladingaanbod voor de binnenvaart. En de energietransitie wil niet vlotten. Dat was te horen tijdens het ‘Inland Waterway Transport Event’ van de Europese Binnenvaart Unie (EBU) in Brussel.

Vlnr.Martin Staats (BDB) Paul Goris (EBU), Magda-Kopzcynska-Henrik-Hololei (DG Move), Daniel Mes (DG Climat), Theresia-Hacksteiner (EBU), Bruno Georges (CCR) en Heinrich Kerstgens (Rhenus). (Foto EBU)
Vlnr.Martin Staats (BDB) Paul Goris (EBU), Magda-Kopzcynska-Henrik-Hololei (DG Move), Daniel Mes (DG Climat), Theresia-Hacksteiner (EBU), Bruno Georges (CCR) en Heinrich Kerstgens (Rhenus). (Foto EBU)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer