Rechter: reder moet brandstof zelf laten testen

Een rederij of kapitein neemt het risico aansprakelijk te worden gesteld als het zwavelgehalte in de bunkers niet deugt wanneer hij de geleverde brandstof niet zelf laat testen. Het maakt daarbij niet uit of testen lastig is of dat het normaal niet wordt gedaan.

Infografic van de zwavelcontrole door de ILT (Beeld: ILT)
Infografic van de zwavelcontrole door de ILT (Beeld: ILT)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rechter: reder moet brandstof zelf laten testen | Schuttevaer.nl

Rechter: reder moet brandstof zelf laten testen

Een rederij of kapitein neemt het risico aansprakelijk te worden gesteld als het zwavelgehalte in de bunkers niet deugt wanneer hij de geleverde brandstof niet zelf laat testen. Het maakt daarbij niet uit of testen lastig is of dat het normaal niet wordt gedaan.

Infografic van de zwavelcontrole door de ILT (Beeld: ILT)
Infografic van de zwavelcontrole door de ILT (Beeld: ILT)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer