Dode en vermiste na kapseizen Fairplay 22

Bij het omslaan van de sleepboot Fairplay 22 zijn donderdagmiddag 11 november waarschijnlijk twee opvarenden om het leven gekomen. Op het strand van ‘s-Gravenzande werd in de nacht van donderdag op vrijdag het stoffelijk overschot van de Poolse machinist gevonden. De Belgische kapitein was dinsdagavond 16 november nog steeds vermist.

Berging Fairplay 22

Het ongeluk gebeurde op de Nieuwe Waterweg tussen de pieren bij Hoek van Holland. Reddingmaatschappij KNRM meldt dat de Fairplay 22 samen met een andere sleepboot bezig was met de sleepvoorbereiding van de Stena Britannica. ‘De wind viel mee, 6-7 Beaufort uit het zuiden en men lag beschut tegen de zee. Door een tot nu toe onbekende handeling is de Fairplay sleper gekapseisd.’  Volgens niet bevestigde berichten zou de sleepboot zijn omgeduwd door de Stena Britannica.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (31)

  • Ik ben geen kenner van de binnewateren,nog de boten ,schepen die er in en uit gaan.Maar ik kende de Kapitein,voor mij is hij hoe dan ook de held,zijn leven gegeven voor anderen.Ik leef mee met al zijn en ook de dierbaren van de overleden machinist.Ik weet dat de Fairplay n groot deel van zijn leven was en hij tot aan zijn dood alles heeft gegeven.RESPECT ..we zullen je missen motormaatje.xxx

    Geplaatst door: motormaatje op
  • De drukgolf bij de boeg/huid van een zeeschip veroorzaakt dat een sleepboot die te dicht bij de huid komt er tegen aanplakt
    aan de voorkant bij de bulb is dit fataal en komt de sleepboot er voor te liggen en wordt overvaren,lees het maar na in het boek van Henk Hensen over sleepboten.
    De kapiteins van de Northsea Ferries schepen en die van de Stena veerboten uit de Europoort hebben dit allemaal gehad op hun sleepboot simulatie cursus, de mensen van Stena Hoek van Holland hebben door een kronkel van het GHB vrijstelling gehad van de ze dure cursus, het gebrek aan ervaring bij de bemanning van de veerboten in het gebruik van sleepboten resulteert nu in de dood van twee bemanningsleden.
    Hoe hoger de snelheid van een schip hoe groter de drukgolf.
    Hans

    Geplaatst door: Hans de Haan op
  • Kijk naar de foto’s, dan kan je zien dat de bakboord deur v/d stuurhut open staat. Geopend door de duikers? Volgens mij hebben ze een poging gedaan om de stuurhut te verlaten. Stuurboord reling en mast zijn beschadigd. Een van de mogelijkheden is dat ze in het “dode water” van de boeggolf terecht zijn gekomen. Men heeft geen stuwing meer en men wordt als het ware aangezogen door het schip en overvaren. Storm en wind hebben een invloed, wat betreft de zichtbaarheid, tijdens het benaderen van een schip dat men moet gaan bedienen.De wtk is waarschijnlijk naar het strand gezwommen en door de koude bevangen. Luc heeft het waarschijnlijk niet zover gehaald.
    Sleepboot “Burcht” heeft zeker door zijn hoofd geraasd (01/08/2004). In de zomer van 1979 kwam mama De Caluwaert samen met Luc ons bezoeken op de sleepboot Dominique Gerling aan de zandvliet sluis. Luc was 13 of 14 jaar jong en keek op naar zijn vader die toen Kapitein was op deze sleepboot. JVB was toen wtk. Ik was job-student. Ik zie het nog zo voor mij! Ik herinner mij dat het mooi weer was en dat we van de kade sprongen in het water. Tot grote ergernis van zijn moeder en de immer bezorgde JVB die over onze veiligheid waakte. Ik zal Luc steeds in mijn hart dragen want ik ben er in de jaren tachtig, samen met L. Coppens “alias snee” dikwijls mee op stap geweest. Onze stoute jaren, maar die koester ik. Ik heb pijn zoals eenieder van jullie. In gedachte zijn familie, en dus die van ons! Het is een kleine wereld van specialisten. Ode aan al diegene die de schelde en de noord zee bevaren om levens te redden en schepen te assisteren.
    Luc was een prima Kapitein.
    In gedachte samen met mijn collega’s in treurnis,
    Tangui Maes, Wtk union 8 en afgevaardigde v/d BTB

    Geplaatst door: Tangui Maes op
  • goed gezegd tony, mensen als Okidoki die denken het beter te weten en ook nog eens onwaarheden gaan rondbazuinen op div nieuwspaginas.
    heeft niemand wat aan, zeker de nabestaande en collega’s niet.

    Geplaatst door: piet op
  • Okidoki, wat voor meerwaarde heeft het dit te vermelden? Als je ins en outs niet kent, kun je beter je commentaar voor je houden denk ik. Er wordt helaas deze dagen al genoeg onzin de wereld in geholpen, waar niemand op zit te wachten. Daarnaast is de informatie niet relevant voor nabestaanden en bekenden van de overledenen.

    Geplaatst door: Tony op
  • Het was al de derde botsing dit jaar. Al een keer eerder met de Stena en een keer bij Antwerpen op de bulb van een zeeschip thruster bb weg.

    Geplaatst door: okidoki op
  • P2000 site :
    17:09 : Waalhaven, sleepboot Fairplay is gekanteld , wordt morgen 15 nov gelicht.

    Geplaatst door: Gerrit op
  • Kijk..ik ben geen berger van beroep,maar zelfs een buitenstaander ziet dat er een andere reden moet zijn voor het niet kunnen/willen kantelen- en het boven water draaien van de Fairplay 22!!!…
    Smit heeft een grote succesvolle historie v.w.b. het bergen van schepen e.d….
    Neem bijv. de “Herald of free enterprise””die destijds kapseisde bij Zeebrugge..of de Russische “Koersk”,en zo zijn er nog voorbeelden te over!!!…
    Nu is Smit niet meer wat het geweest is,maar de expertise en het materieel is nog steeds in huis,dus ontstaan er talloze vraagtekens waarom het nu,klem voor de achterdeur,met een sleper van 35 mtr niet zou lukken!!!!…….
    Zit er misschien iets onder water,wat nog niet bekend mag worden??..
    Ik vraag me in ieder geval af of ze het misschien soms opzettelijk laten mislukken????……

    Geplaatst door: Kees op
  • Wat Jaap schrijft is de echte methode, ik begrijp er werkelijk niets van dat men in de buurt van Rotterdam met de nodige bokken bij de hand dit op deze klungelige manier probeert te klaren.
    Dit werp wel een nadelig blazoen op de roem van de Nederlandse bergers, want het zal wel wereldwijd worden gevolgd in de industrie.

    Geplaatst door: arie op
  • Men poogt de sleepboot nu te draaien met twee hoofdtakels. Dat is ons nog nooit gelukt. Je hebt vier hoofdtakels nodig, twee voor en twee achter.
    Pas dan kan je de boel goed draaien, twee hoofdtakels (BB) halen en twee hoofdtakels (SB)bijvieren. Zo hebben we het aktijd gedaan met baggermolens en die zijn nog even wat moeilijker vanwege de zware opbouw,emmerladder plus opbouw.
    Wat er nu gaande is is een riscovolle en gevaarlijke onderneming. De Taklift 7 heeft mat twee hoofdtakels, ik begrijp niet waarom er niet een tweede bok is bijgehaald, bokken zat in de buurt. Met een tweede bok er bij waren er geen twee mislukte pogingen, met alle ellende van dien, geweest.

    Geplaatst door: jaap op
  • Op Tugspotters.com las ik een reactie van iemand die veronderstelde dat de oorzaak een zware haal van een grote golf dwars in zou kunnen zijn!!!…
    Sorry,maar dat zijn nu typische reacties van mensen die een schip alleen maar van een foto kennen en de zee nog nooit in het echt hebben gezien..mensen die niet even logisch nadenken….
    Het kan geen grote golf o.i.d. geweest zijn,want de Nieuwe Waterweg loopt grofweg van West naar Oost en de windrichting was die dag Zuid..er stond daar dus maar een max. golfhoogte van 70 cm.!!..
    Dat kun je ook op iedere foto zien…..
    Het is overduidelijk te zien waar de SB de FP22 geraakt heeft met zn bulbsteven,dus kunnen andere oorzaken naar het rijk der fabelen gestuurd worden!!!….

    Geplaatst door: Kees op
  • Rond 1 uur zouden ze gaan beginnen met keren.

    Ik ga naarde waalhaven toe om foto’s maken, ben benieuwd of hij schade heeft van de tik van Stena Line.

    Het moet haast wel……..

    Oh ja Martijn, excuses geaccepteerd.

    En mijn Man zit echt op de Fairplay 21. Vandaar.

    Geplaatst door: Bientje63 op
  • Er is overigens een deuk aan stuurboord op de romp van de fairplay waargenomen, en tevens is de voorzijde van de stuurboord thruster beschadigt. Deze 2 schades duiden er onherroepelijk op dat de stena de fairplay omver geduwd heeft

    Geplaatst door: Tony op
  • Op het moment van de aanvaring was het nog afgaand tij, omdat de uitgaande stroom veel langer doorloopt dan het opkomende water. Was het al opkomend tij geweest, dan had gezien de snelheid over de grond de aanvaring zeer waarschijnlijk niet plaats gevonden.

    Geplaatst door: Tony op
  • trouwens Klaaz, op de foto zie je wel een Stena maar dat is niet de Brittanica

    Geplaatst door: grijze muis op
  • het was rond 18.00 HW, dus opgaand tij

    Geplaatst door: grijze muis op
  • Heeft de Stena Britannica schade aan zijn boeg, dat is op foto’s niet te zien?

    op moment van het ongeluk ging de S.B. 8.4 knt, was het af of opgaand tij?

    Geplaatst door: Klaaz op
  • Dit is volgens mij niet de plaats om een bekend tv-gezicht af te kraken zeker niet bij dit onderwerp. Als u het niet kan verkroppen dat mensen zich een dergelijke levenstijl kunnen veroorloven had u verder moeten doorleren. Dus plaats voortaan alstublieft een reactie die gerelateerd is aan het onderwerp van het artikel, mocht u die niet gemist hebben.

    Geplaatst door: Dennis op
  • Allereerst wens ik de familie v/d slachtoffers,overlevenden en verdere betrokkenenen alle sterkte toe in deze moeilijke tijd!!!…
    Natuurlijk is speculeren over de oorzaak niet goed..daar help je alleen maar onwaarheden de wereld mee in!!!…Het word een ander verhaal wanneer je de waarheid kent en je dus alle onwaarheden kunt ontkrachtigen…
    De nabestaanden zijn zeker niet gebaat bij de waarheid maar al helemaal niet bij de onwaarheden..
    Storm e.d. heeft,zoals Tony al aangeeft,niets met de oorzaak te maken..de Stena Britannica des te meer want die komt,net als de Stena Hollandica,altijd met veel te hoge snelheid de Nieuwe Waterweg op gevaren!!!…
    En dat is nu wel gebleken want de Stena B. heeft de Fairplay 22 vol geraakt,met kapseizen als gevolg!!!…
    Wat de kapitein van de Stena B. trouwens ontkent..die beweerd de FP-22 niet geraakt te hebben,nou..das pure onzin,want anders zou die FP-22 nooit gekapseisd zijn!!!!!…..

    Geplaatst door: Kees op
  • Ja verschrikkelijk wat is gebeurt, ik wens allen heel veel kracht toe en Gods zegen

    Geplaatst door: ray op
  • Ik ken of kon (in geval van de kapitein en machinist) bijna alle bemanningsleden, zeer tragisch wat er gebeurd is. Allerlei geruchten over een mogelijke oorzaak worden de wereld in geholpen, maar de enigste oorzaak is de hoge snelheid van de Stena Britannica. Hierdoor kwam de sleepboot in de problemen waarna ze als het ware omgeduwd werd door de Stena. Storm of andere oorzaken hebben er vrijwel niets mee te maken. Een te hoge snelheid, wat in deze gevallen vaak voorkomt, kan noodlottige gevolgen hebben wat nu helaas is gebleken.

    Geplaatst door: Tony op
  • family en vrienden van de Fairplay 22 heel veel sterkte in de moeilijk tijd

    Geplaatst door: bambino op
  • verschrikkelijk!!!! We kennen die kapitein, maar het is natuurlijk even erg voor die pool, dus aan alle familie, vrienden en collega`s heeeeel veel sterkte, ook voor de pilots die erbij waren, want zoiets blijft je leven lang bij

    Geplaatst door: chris op
  • Zag van avond DWDD van de Vara die hadden als Pay-Off een “leuke” grap over de verdronken mannen van de Fairplay. Totale smakeloosheid en ziekelijk misplaatst! Heel erg mis!

    Geplaatst door: rins op
  • familie, vrienden, collega en iedereen veel sterkte de komende tijd.

    Geplaatst door: Erik op
  • Ja mark je hebt helemaal gelijk.

    Geplaatst door: janwillem vissers op
  • Bientje, ik snap dat je zo reageert. Mijn eerste zin van lekker belangrijk is nu uit z’n verband getrokken doordat er 2 reacties verwijderd zijn en dat zijn de reacties waar ik op gereageerd heb.
    Op zich heb je een goede vraag gesteld, door af te vragen of de familie en vrienden ingeligd worden door de werkgever of door de media. Ik ben er (misschien onterecht) van uitgegaan dat de werkgever het zou doen.

    Geplaatst door: Martijn op
  • Goed gezegt Mark.
    Veel sterkte aan de nabestaande.

    Geplaatst door: Max (guna) op
  • Heel veel sterkte aan de Nabestaande, die in onwetendheid zitten waar hun dierbare opa,vader,oom en man zijn.

    Heb het 3 weken geleden ook zelf meegemaakt met mij eigen vader.

    Dus mensen ga niet speculeren over hoe het heeft kunnen gebeuren en steun liever de nabestaande die er meer baat bijhebben in deze moeilelijke tijden die komen gaan.

    Mark

    Geplaatst door: Mark op
  • Lekker belangrijk welke sleepboot om gegaan is???

    So dan……. zeker voor diegene die in angst en onwetendheid zitten.

    Als je man ook op een sleeboot fairplay werkt wil je de naam wel graag weten.

    Ik vraag me altijd af, hoor je het eerder van de media of het bedrijf……..

    Verschrikkelijk nieuws, hopend dat ze in de luchtbel ? zitten…………….

    Geplaatst door: Bientje op
  • De Fairplay 22 is omgeslagen. De Fairplay 3 is er nu ter assistentie.
    Heel veel sterkte aan de familie’s.

    Geplaatst door: Scheeps elektriciën op

Reageer

Dode en vermiste na kapseizen Fairplay 22 | Schuttevaer.nl

Dode en vermiste na kapseizen Fairplay 22

Bij het omslaan van de sleepboot Fairplay 22 zijn donderdagmiddag 11 november waarschijnlijk twee opvarenden om het leven gekomen. Op het strand van ‘s-Gravenzande werd in de nacht van donderdag op vrijdag het stoffelijk overschot van de Poolse machinist gevonden. De Belgische kapitein was dinsdagavond 16 november nog steeds vermist.

Berging Fairplay 22

Het ongeluk gebeurde op de Nieuwe Waterweg tussen de pieren bij Hoek van Holland. Reddingmaatschappij KNRM meldt dat de Fairplay 22 samen met een andere sleepboot bezig was met de sleepvoorbereiding van de Stena Britannica. ‘De wind viel mee, 6-7 Beaufort uit het zuiden en men lag beschut tegen de zee. Door een tot nu toe onbekende handeling is de Fairplay sleper gekapseisd.’  Volgens niet bevestigde berichten zou de sleepboot zijn omgeduwd door de Stena Britannica.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (31)

  • Ik ben geen kenner van de binnewateren,nog de boten ,schepen die er in en uit gaan.Maar ik kende de Kapitein,voor mij is hij hoe dan ook de held,zijn leven gegeven voor anderen.Ik leef mee met al zijn en ook de dierbaren van de overleden machinist.Ik weet dat de Fairplay n groot deel van zijn leven was en hij tot aan zijn dood alles heeft gegeven.RESPECT ..we zullen je missen motormaatje.xxx

    Geplaatst door: motormaatje op
  • De drukgolf bij de boeg/huid van een zeeschip veroorzaakt dat een sleepboot die te dicht bij de huid komt er tegen aanplakt
    aan de voorkant bij de bulb is dit fataal en komt de sleepboot er voor te liggen en wordt overvaren,lees het maar na in het boek van Henk Hensen over sleepboten.
    De kapiteins van de Northsea Ferries schepen en die van de Stena veerboten uit de Europoort hebben dit allemaal gehad op hun sleepboot simulatie cursus, de mensen van Stena Hoek van Holland hebben door een kronkel van het GHB vrijstelling gehad van de ze dure cursus, het gebrek aan ervaring bij de bemanning van de veerboten in het gebruik van sleepboten resulteert nu in de dood van twee bemanningsleden.
    Hoe hoger de snelheid van een schip hoe groter de drukgolf.
    Hans

    Geplaatst door: Hans de Haan op
  • Kijk naar de foto’s, dan kan je zien dat de bakboord deur v/d stuurhut open staat. Geopend door de duikers? Volgens mij hebben ze een poging gedaan om de stuurhut te verlaten. Stuurboord reling en mast zijn beschadigd. Een van de mogelijkheden is dat ze in het “dode water” van de boeggolf terecht zijn gekomen. Men heeft geen stuwing meer en men wordt als het ware aangezogen door het schip en overvaren. Storm en wind hebben een invloed, wat betreft de zichtbaarheid, tijdens het benaderen van een schip dat men moet gaan bedienen.De wtk is waarschijnlijk naar het strand gezwommen en door de koude bevangen. Luc heeft het waarschijnlijk niet zover gehaald.
    Sleepboot “Burcht” heeft zeker door zijn hoofd geraasd (01/08/2004). In de zomer van 1979 kwam mama De Caluwaert samen met Luc ons bezoeken op de sleepboot Dominique Gerling aan de zandvliet sluis. Luc was 13 of 14 jaar jong en keek op naar zijn vader die toen Kapitein was op deze sleepboot. JVB was toen wtk. Ik was job-student. Ik zie het nog zo voor mij! Ik herinner mij dat het mooi weer was en dat we van de kade sprongen in het water. Tot grote ergernis van zijn moeder en de immer bezorgde JVB die over onze veiligheid waakte. Ik zal Luc steeds in mijn hart dragen want ik ben er in de jaren tachtig, samen met L. Coppens “alias snee” dikwijls mee op stap geweest. Onze stoute jaren, maar die koester ik. Ik heb pijn zoals eenieder van jullie. In gedachte zijn familie, en dus die van ons! Het is een kleine wereld van specialisten. Ode aan al diegene die de schelde en de noord zee bevaren om levens te redden en schepen te assisteren.
    Luc was een prima Kapitein.
    In gedachte samen met mijn collega’s in treurnis,
    Tangui Maes, Wtk union 8 en afgevaardigde v/d BTB

    Geplaatst door: Tangui Maes op
  • goed gezegd tony, mensen als Okidoki die denken het beter te weten en ook nog eens onwaarheden gaan rondbazuinen op div nieuwspaginas.
    heeft niemand wat aan, zeker de nabestaande en collega’s niet.

    Geplaatst door: piet op
  • Okidoki, wat voor meerwaarde heeft het dit te vermelden? Als je ins en outs niet kent, kun je beter je commentaar voor je houden denk ik. Er wordt helaas deze dagen al genoeg onzin de wereld in geholpen, waar niemand op zit te wachten. Daarnaast is de informatie niet relevant voor nabestaanden en bekenden van de overledenen.

    Geplaatst door: Tony op
  • Het was al de derde botsing dit jaar. Al een keer eerder met de Stena en een keer bij Antwerpen op de bulb van een zeeschip thruster bb weg.

    Geplaatst door: okidoki op
  • P2000 site :
    17:09 : Waalhaven, sleepboot Fairplay is gekanteld , wordt morgen 15 nov gelicht.

    Geplaatst door: Gerrit op
  • Kijk..ik ben geen berger van beroep,maar zelfs een buitenstaander ziet dat er een andere reden moet zijn voor het niet kunnen/willen kantelen- en het boven water draaien van de Fairplay 22!!!…
    Smit heeft een grote succesvolle historie v.w.b. het bergen van schepen e.d….
    Neem bijv. de “Herald of free enterprise””die destijds kapseisde bij Zeebrugge..of de Russische “Koersk”,en zo zijn er nog voorbeelden te over!!!…
    Nu is Smit niet meer wat het geweest is,maar de expertise en het materieel is nog steeds in huis,dus ontstaan er talloze vraagtekens waarom het nu,klem voor de achterdeur,met een sleper van 35 mtr niet zou lukken!!!!…….
    Zit er misschien iets onder water,wat nog niet bekend mag worden??..
    Ik vraag me in ieder geval af of ze het misschien soms opzettelijk laten mislukken????……

    Geplaatst door: Kees op
  • Wat Jaap schrijft is de echte methode, ik begrijp er werkelijk niets van dat men in de buurt van Rotterdam met de nodige bokken bij de hand dit op deze klungelige manier probeert te klaren.
    Dit werp wel een nadelig blazoen op de roem van de Nederlandse bergers, want het zal wel wereldwijd worden gevolgd in de industrie.

    Geplaatst door: arie op
  • Men poogt de sleepboot nu te draaien met twee hoofdtakels. Dat is ons nog nooit gelukt. Je hebt vier hoofdtakels nodig, twee voor en twee achter.
    Pas dan kan je de boel goed draaien, twee hoofdtakels (BB) halen en twee hoofdtakels (SB)bijvieren. Zo hebben we het aktijd gedaan met baggermolens en die zijn nog even wat moeilijker vanwege de zware opbouw,emmerladder plus opbouw.
    Wat er nu gaande is is een riscovolle en gevaarlijke onderneming. De Taklift 7 heeft mat twee hoofdtakels, ik begrijp niet waarom er niet een tweede bok is bijgehaald, bokken zat in de buurt. Met een tweede bok er bij waren er geen twee mislukte pogingen, met alle ellende van dien, geweest.

    Geplaatst door: jaap op
  • Op Tugspotters.com las ik een reactie van iemand die veronderstelde dat de oorzaak een zware haal van een grote golf dwars in zou kunnen zijn!!!…
    Sorry,maar dat zijn nu typische reacties van mensen die een schip alleen maar van een foto kennen en de zee nog nooit in het echt hebben gezien..mensen die niet even logisch nadenken….
    Het kan geen grote golf o.i.d. geweest zijn,want de Nieuwe Waterweg loopt grofweg van West naar Oost en de windrichting was die dag Zuid..er stond daar dus maar een max. golfhoogte van 70 cm.!!..
    Dat kun je ook op iedere foto zien…..
    Het is overduidelijk te zien waar de SB de FP22 geraakt heeft met zn bulbsteven,dus kunnen andere oorzaken naar het rijk der fabelen gestuurd worden!!!….

    Geplaatst door: Kees op
  • Rond 1 uur zouden ze gaan beginnen met keren.

    Ik ga naarde waalhaven toe om foto’s maken, ben benieuwd of hij schade heeft van de tik van Stena Line.

    Het moet haast wel……..

    Oh ja Martijn, excuses geaccepteerd.

    En mijn Man zit echt op de Fairplay 21. Vandaar.

    Geplaatst door: Bientje63 op
  • Er is overigens een deuk aan stuurboord op de romp van de fairplay waargenomen, en tevens is de voorzijde van de stuurboord thruster beschadigt. Deze 2 schades duiden er onherroepelijk op dat de stena de fairplay omver geduwd heeft

    Geplaatst door: Tony op
  • Op het moment van de aanvaring was het nog afgaand tij, omdat de uitgaande stroom veel langer doorloopt dan het opkomende water. Was het al opkomend tij geweest, dan had gezien de snelheid over de grond de aanvaring zeer waarschijnlijk niet plaats gevonden.

    Geplaatst door: Tony op
  • trouwens Klaaz, op de foto zie je wel een Stena maar dat is niet de Brittanica

    Geplaatst door: grijze muis op
  • het was rond 18.00 HW, dus opgaand tij

    Geplaatst door: grijze muis op
  • Heeft de Stena Britannica schade aan zijn boeg, dat is op foto’s niet te zien?

    op moment van het ongeluk ging de S.B. 8.4 knt, was het af of opgaand tij?

    Geplaatst door: Klaaz op
  • Dit is volgens mij niet de plaats om een bekend tv-gezicht af te kraken zeker niet bij dit onderwerp. Als u het niet kan verkroppen dat mensen zich een dergelijke levenstijl kunnen veroorloven had u verder moeten doorleren. Dus plaats voortaan alstublieft een reactie die gerelateerd is aan het onderwerp van het artikel, mocht u die niet gemist hebben.

    Geplaatst door: Dennis op
  • Allereerst wens ik de familie v/d slachtoffers,overlevenden en verdere betrokkenenen alle sterkte toe in deze moeilijke tijd!!!…
    Natuurlijk is speculeren over de oorzaak niet goed..daar help je alleen maar onwaarheden de wereld mee in!!!…Het word een ander verhaal wanneer je de waarheid kent en je dus alle onwaarheden kunt ontkrachtigen…
    De nabestaanden zijn zeker niet gebaat bij de waarheid maar al helemaal niet bij de onwaarheden..
    Storm e.d. heeft,zoals Tony al aangeeft,niets met de oorzaak te maken..de Stena Britannica des te meer want die komt,net als de Stena Hollandica,altijd met veel te hoge snelheid de Nieuwe Waterweg op gevaren!!!…
    En dat is nu wel gebleken want de Stena B. heeft de Fairplay 22 vol geraakt,met kapseizen als gevolg!!!…
    Wat de kapitein van de Stena B. trouwens ontkent..die beweerd de FP-22 niet geraakt te hebben,nou..das pure onzin,want anders zou die FP-22 nooit gekapseisd zijn!!!!!…..

    Geplaatst door: Kees op
  • Ja verschrikkelijk wat is gebeurt, ik wens allen heel veel kracht toe en Gods zegen

    Geplaatst door: ray op
  • Ik ken of kon (in geval van de kapitein en machinist) bijna alle bemanningsleden, zeer tragisch wat er gebeurd is. Allerlei geruchten over een mogelijke oorzaak worden de wereld in geholpen, maar de enigste oorzaak is de hoge snelheid van de Stena Britannica. Hierdoor kwam de sleepboot in de problemen waarna ze als het ware omgeduwd werd door de Stena. Storm of andere oorzaken hebben er vrijwel niets mee te maken. Een te hoge snelheid, wat in deze gevallen vaak voorkomt, kan noodlottige gevolgen hebben wat nu helaas is gebleken.

    Geplaatst door: Tony op
  • family en vrienden van de Fairplay 22 heel veel sterkte in de moeilijk tijd

    Geplaatst door: bambino op
  • verschrikkelijk!!!! We kennen die kapitein, maar het is natuurlijk even erg voor die pool, dus aan alle familie, vrienden en collega`s heeeeel veel sterkte, ook voor de pilots die erbij waren, want zoiets blijft je leven lang bij

    Geplaatst door: chris op
  • Zag van avond DWDD van de Vara die hadden als Pay-Off een “leuke” grap over de verdronken mannen van de Fairplay. Totale smakeloosheid en ziekelijk misplaatst! Heel erg mis!

    Geplaatst door: rins op
  • familie, vrienden, collega en iedereen veel sterkte de komende tijd.

    Geplaatst door: Erik op
  • Ja mark je hebt helemaal gelijk.

    Geplaatst door: janwillem vissers op
  • Bientje, ik snap dat je zo reageert. Mijn eerste zin van lekker belangrijk is nu uit z’n verband getrokken doordat er 2 reacties verwijderd zijn en dat zijn de reacties waar ik op gereageerd heb.
    Op zich heb je een goede vraag gesteld, door af te vragen of de familie en vrienden ingeligd worden door de werkgever of door de media. Ik ben er (misschien onterecht) van uitgegaan dat de werkgever het zou doen.

    Geplaatst door: Martijn op
  • Goed gezegt Mark.
    Veel sterkte aan de nabestaande.

    Geplaatst door: Max (guna) op
  • Heel veel sterkte aan de Nabestaande, die in onwetendheid zitten waar hun dierbare opa,vader,oom en man zijn.

    Heb het 3 weken geleden ook zelf meegemaakt met mij eigen vader.

    Dus mensen ga niet speculeren over hoe het heeft kunnen gebeuren en steun liever de nabestaande die er meer baat bijhebben in deze moeilelijke tijden die komen gaan.

    Mark

    Geplaatst door: Mark op
  • Lekker belangrijk welke sleepboot om gegaan is???

    So dan……. zeker voor diegene die in angst en onwetendheid zitten.

    Als je man ook op een sleeboot fairplay werkt wil je de naam wel graag weten.

    Ik vraag me altijd af, hoor je het eerder van de media of het bedrijf……..

    Verschrikkelijk nieuws, hopend dat ze in de luchtbel ? zitten…………….

    Geplaatst door: Bientje op
  • De Fairplay 22 is omgeslagen. De Fairplay 3 is er nu ter assistentie.
    Heel veel sterkte aan de familie’s.

    Geplaatst door: Scheeps elektriciën op

Reageer