Noodvaarweg

Nederlandse Saimaagracht van Spliethoff bevrijd uit Baltimore

De Saimaagracht van rederij Spliethoff is bevrijd uit de haven van Baltimore, waar het schip sinds de instorting van de Francis Scott Key-brug op 26 maart gevangen lag. Het lukte de havenautoriteiten op 26 april een doorgang te creëren, waardoor zeven schepen konden vertrekken.

Ter illustratie: carcarrier Carmen was het eerste grote schip dat gebruik maakte van de grotere noodvaarweg. Foto ANP

De Saimaagracht is een van de drie S2l-type schepen van Spliethoff die in staat zijn lading via twee grote schuifdeuren aan stuurboordzijde te laden en lossen. Het 23.000 dwt metende schip is momenteel onderweg naar Port Cartier in Canada.

Het containerschip Dali van rederij Grace Ocean Private uit Singapore ramde de brug in Baltimore na een blackout. Bij het ongeluk kwamen zes wegwerkers om het leven waarvan er twee nog niet zijn gevonden.

Nederlandse Saimaagracht van Spliethoff bevrijd uit Baltimore | Schuttevaer.nl
Noodvaarweg

Nederlandse Saimaagracht van Spliethoff bevrijd uit Baltimore

De Saimaagracht van rederij Spliethoff is bevrijd uit de haven van Baltimore, waar het schip sinds de instorting van de Francis Scott Key-brug op 26 maart gevangen lag. Het lukte de havenautoriteiten op 26 april een doorgang te creëren, waardoor zeven schepen konden vertrekken.

Ter illustratie: carcarrier Carmen was het eerste grote schip dat gebruik maakte van de grotere noodvaarweg. Foto ANP

De Saimaagracht is een van de drie S2l-type schepen van Spliethoff die in staat zijn lading via twee grote schuifdeuren aan stuurboordzijde te laden en lossen. Het 23.000 dwt metende schip is momenteel onderweg naar Port Cartier in Canada.

Het containerschip Dali van rederij Grace Ocean Private uit Singapore ramde de brug in Baltimore na een blackout. Bij het ongeluk kwamen zes wegwerkers om het leven waarvan er twee nog niet zijn gevonden.