Complete vangst Z-99 afgekeurd

Als gevolg van een lekkage in de gasolietank onder de vloer van het visruim is vrijdag 4 juni de complete vangst van de Belgische flyshooter Z-99 Aravis afgekeurd. De vangst bestond uit bijna 300 kisten, voornamelijk horsmakreel, poon, mul en kabeljauw.

Z-99

Bij het lossen en sorteren van de vangst kwam een gasolielucht tevoorschijn. De vis was niet direct in aanraking gekomen met de brandstof, maar de geur had z’n werk al gedaan.
Ron Dijkhuizen, buitendienstmedewerker van het Productschap Vis, trad in overleg met de directie van de visafslag, schipper Gerard Verburg en fleetmanager Anton Dekker. De Z-99 is eigendom van een Belgisch dochterbedrijf van rederij Jaczon en Anton Dekker behartigt alle zaken die betrekking hebben op de kottersector van de Scheveningse rederij. Hij constateerde eveneens een brandstofgeur en hoewel de vis er uitstekend uitzag wilde hij geen risico lopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Complete vangst Z-99 afgekeurd | Schuttevaer.nl

Complete vangst Z-99 afgekeurd

Als gevolg van een lekkage in de gasolietank onder de vloer van het visruim is vrijdag 4 juni de complete vangst van de Belgische flyshooter Z-99 Aravis afgekeurd. De vangst bestond uit bijna 300 kisten, voornamelijk horsmakreel, poon, mul en kabeljauw.

Z-99

Bij het lossen en sorteren van de vangst kwam een gasolielucht tevoorschijn. De vis was niet direct in aanraking gekomen met de brandstof, maar de geur had z’n werk al gedaan.
Ron Dijkhuizen, buitendienstmedewerker van het Productschap Vis, trad in overleg met de directie van de visafslag, schipper Gerard Verburg en fleetmanager Anton Dekker. De Z-99 is eigendom van een Belgisch dochterbedrijf van rederij Jaczon en Anton Dekker behartigt alle zaken die betrekking hebben op de kottersector van de Scheveningse rederij. Hij constateerde eveneens een brandstofgeur en hoewel de vis er uitstekend uitzag wilde hij geen risico lopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer