Met 386.000 ton ijzererts naar Rotterdam

Het grootste droge bulkschip, de Vale Rio de Janeiro, is zondagmiddag de haven van Rotterdam binnengevaren. Het schip is 362 meter lang, 65 meter breed en heeft 386.000 ton ijzererts aan boord voor de Duitse auto-industrie.

Met 386.000 ton ijzererts naar Rotterdam (6)

De komst van de Vale Rio de Janeiro werd vorige week een paar keer uitgesteld vanwege het slechte weer. Maar zondagochtend gingen de loodsen toch aan boord van het enorme schip met een laadvermogen van 400.000 ton. In de machinekamer staat een MAN B&W 7S80ME-C8 diesel met een vermogen van een kleine 40.000 pk. De motor verbruikt zo’n 97 ton aan stookolie per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Met 386.000 ton ijzererts naar Rotterdam | Schuttevaer.nl

Met 386.000 ton ijzererts naar Rotterdam

Het grootste droge bulkschip, de Vale Rio de Janeiro, is zondagmiddag de haven van Rotterdam binnengevaren. Het schip is 362 meter lang, 65 meter breed en heeft 386.000 ton ijzererts aan boord voor de Duitse auto-industrie.

Met 386.000 ton ijzererts naar Rotterdam (6)

De komst van de Vale Rio de Janeiro werd vorige week een paar keer uitgesteld vanwege het slechte weer. Maar zondagochtend gingen de loodsen toch aan boord van het enorme schip met een laadvermogen van 400.000 ton. In de machinekamer staat een MAN B&W 7S80ME-C8 diesel met een vermogen van een kleine 40.000 pk. De motor verbruikt zo’n 97 ton aan stookolie per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer