Rijn van A tot Z: Oogsten langs de Main

‘Het is droeviger dan droevig’, zegt een bevrachter. ‘We hebben vrijwel geen werk en er is ook geen retourlading.’ Een ander ziet het wat drukker worden. ‘We verwachten laag water, misschien dat de markt dan iets aantrekt.’ Op de Moezel was het droevig gesteld met de hoeveelheid werk, maar op de Main kwam wel wat lading vrij. De oogst ligt op de wal en moet worden weggevaren.

De pegel van Pfelling zakte met 30 centimeter naar 3 meter. Later deze week komt daar weer 30 centimeter bij. Konstanz daalde naar 3,80 meter. Maxau daalde van 5,47 naar 4,99 meter en Kaub daalde van 2,39 naar 1,94 meter en zakt verder naar 1,71 meter. De pegel van Koblenz daalde van 2,18 naar 1,81 en zakt verder naar 1,60 meter. Keulen daalde naar 2,50 en zakt verder naar 2,25 meter. Ruhrort zakte licht naar 3,48 meter en daar gaat later deze week nog eens 30 centimeter van af.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rijn van A tot Z: Oogsten langs de Main | Schuttevaer.nl

Rijn van A tot Z: Oogsten langs de Main

‘Het is droeviger dan droevig’, zegt een bevrachter. ‘We hebben vrijwel geen werk en er is ook geen retourlading.’ Een ander ziet het wat drukker worden. ‘We verwachten laag water, misschien dat de markt dan iets aantrekt.’ Op de Moezel was het droevig gesteld met de hoeveelheid werk, maar op de Main kwam wel wat lading vrij. De oogst ligt op de wal en moet worden weggevaren.

De pegel van Pfelling zakte met 30 centimeter naar 3 meter. Later deze week komt daar weer 30 centimeter bij. Konstanz daalde naar 3,80 meter. Maxau daalde van 5,47 naar 4,99 meter en Kaub daalde van 2,39 naar 1,94 meter en zakt verder naar 1,71 meter. De pegel van Koblenz daalde van 2,18 naar 1,81 en zakt verder naar 1,60 meter. Keulen daalde naar 2,50 en zakt verder naar 2,25 meter. Ruhrort zakte licht naar 3,48 meter en daar gaat later deze week nog eens 30 centimeter van af.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer