Industrial Merchant te water

Peters Shipyards in Kampen heeft 4 oktober de Industrial Merchant (116,26 x 17,80 meter, 10.000 dwt) gedoopt en te water gelaten. Het is het laatste schip uit de zes schepen tellende Soles 10.000-serie die Peters voor de Groningse rederij Canada Feeder Lines (CFL) bouwt.

Industrial Merchant

Peters Shipyards heeft nu nog ongeveer zeven weken nodig voor de afbouw.
Met twee 80-tons kranen en een 70,50 meter lang en 15 meter breed ruim is het schip van CFL geschikt voor het vervoer van projectladingen zoals windmolens, turbines en staalconstructies die met de kranen ook in kleine havens kunnen worden geladen en gelost. Het schip kan ook bulk of containers (426 teu) meenemen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Industrial Merchant te water | Schuttevaer.nl

Industrial Merchant te water

Peters Shipyards in Kampen heeft 4 oktober de Industrial Merchant (116,26 x 17,80 meter, 10.000 dwt) gedoopt en te water gelaten. Het is het laatste schip uit de zes schepen tellende Soles 10.000-serie die Peters voor de Groningse rederij Canada Feeder Lines (CFL) bouwt.

Industrial Merchant

Peters Shipyards heeft nu nog ongeveer zeven weken nodig voor de afbouw.
Met twee 80-tons kranen en een 70,50 meter lang en 15 meter breed ruim is het schip van CFL geschikt voor het vervoer van projectladingen zoals windmolens, turbines en staalconstructies die met de kranen ook in kleine havens kunnen worden geladen en gelost. Het schip kan ook bulk of containers (426 teu) meenemen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer