Boskalis krimpt in met 24 schepen en 650 banen

Maritiem dienstverlener Koninklijke Boskalis Westminster NV (Boskalis) neemt de komende twee jaar 24 vaartuigen uit de vaart. Daarmee vervallen wereldwijd 650 arbeidsplaatsen; circa 150 Nederlandse opvarenden raken hun huidige baan kwijt. Dat is de uitkomst van een interne studie naar vlootrationalisatie.

Boskalis krimpt in met 24 schepen en 650 banen

‘Schokkend’, noemt secretaris Sascha Meijer van FNV Waterbouw de aantallen die bestuursvoorzitter Peter Berdowski van Boskalis vrijdag 8 juli naar buiten bracht. De vakbond wist van het onderzoek, maar is niettemin verrast. Meijer verwacht maandag een onderbouwing door de directie. ‘We zijn er niet van overtuigd dat er gedwongen ontslagen moeten vallen. Het is een groot concern, waarin mensen regelmatig van job wisselen. We denken dat er bijvoorbeeld in de wind offshore mensen herplaatst kunnen worden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Boskalis krimpt in met 24 schepen en 650 banen | Schuttevaer.nl

Boskalis krimpt in met 24 schepen en 650 banen

Maritiem dienstverlener Koninklijke Boskalis Westminster NV (Boskalis) neemt de komende twee jaar 24 vaartuigen uit de vaart. Daarmee vervallen wereldwijd 650 arbeidsplaatsen; circa 150 Nederlandse opvarenden raken hun huidige baan kwijt. Dat is de uitkomst van een interne studie naar vlootrationalisatie.

Boskalis krimpt in met 24 schepen en 650 banen

‘Schokkend’, noemt secretaris Sascha Meijer van FNV Waterbouw de aantallen die bestuursvoorzitter Peter Berdowski van Boskalis vrijdag 8 juli naar buiten bracht. De vakbond wist van het onderzoek, maar is niettemin verrast. Meijer verwacht maandag een onderbouwing door de directie. ‘We zijn er niet van overtuigd dat er gedwongen ontslagen moeten vallen. Het is een groot concern, waarin mensen regelmatig van job wisselen. We denken dat er bijvoorbeeld in de wind offshore mensen herplaatst kunnen worden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer