LNG-catamarans van Rederij Doeksen gaan over op bio-LNG

De LNG-catamarans van Rederij Doeksen, de Willem Barentsz en de Willem de Vlamingh, gaan in de toekomst op bio-LNG varen. Nu is de CO2-reductie van de schepen 10 tot 20%, maar met bio-LNG kan dit oplopen tot 85%. De catamarans vervoeren 700 passagiers en 61 auto’s per overtocht tussen Harlingen, Vlieland en Terschelling.

De Willem Barentsz van Rederij Doeksen vaart nu nog op LNG (Foto Rederij Doeksen)
De Willem Barentsz van Rederij Doeksen vaart nu nog op LNG (Foto Rederij Doeksen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

LNG-catamarans van Rederij Doeksen gaan over op bio-LNG | Schuttevaer.nl

LNG-catamarans van Rederij Doeksen gaan over op bio-LNG

De LNG-catamarans van Rederij Doeksen, de Willem Barentsz en de Willem de Vlamingh, gaan in de toekomst op bio-LNG varen. Nu is de CO2-reductie van de schepen 10 tot 20%, maar met bio-LNG kan dit oplopen tot 85%. De catamarans vervoeren 700 passagiers en 61 auto’s per overtocht tussen Harlingen, Vlieland en Terschelling.

De Willem Barentsz van Rederij Doeksen vaart nu nog op LNG (Foto Rederij Doeksen)
De Willem Barentsz van Rederij Doeksen vaart nu nog op LNG (Foto Rederij Doeksen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer