Beste binnenvaartschippers na het lezen van de bovenstaande reactie’s kan ik alleen maar concluderen dat de solidariteit onder de schippers
ver zoek is.
Ik zou jullie dan ook willen adviseren om daar weer meer energie in te stoppen zodat jullie
weer als eenheid optreden ( en niet eerst de Franse en dan de belgen en dan de rest )
Zorg voor een europees front,zodat jullie als een
eenheid optreden tegen de verladers.
Zij die al meer dan 20 jaar kunstmatig de prijzen per ton laag houden zodat ze over jullie ruggen hun al dikke beurzen nog verder kunnen vullen spekken.
Kijk naar de geschiedenis, de rond ons liggende landen ze hebbenzich sterk gemaakt door een europese unie te vormen.
Wat hebben ze met de binnenvaartschippers gedaan,
haal de vrachtbeurzen weg, zodat de verladers nog
nog meer invloed konden en de schippers uit elkaar
konden drijven.
Dertig jaar geleden kon een binnenvaart schipper
nog winst maken door het draaien van vele werkuren.(gemiddeld negentig uur per week)
Nu moet je negentig uur per week draaien “om met
het hoofd boven water te blijven “, waardoor het
netto uurloon per ondernemer na aftrek van de
bedrijfkosten evenredig is aan een laaggeschoolde
werknemer.
Aan die Noorderbuur zou ik willen zeggen vaar je alleen in Nederland? of ben je ook zo een die de
buitenlandse reizen onder de kostprijs in het
buitenland uitvoert.
Wij “noorderlingen hebben ons twintig jaar geleden
een rad voor de ogen laten draaien door onze regering die ons stelszichtmatig kleine voordelen afpakten en wat doet de Nederlander dan? Juist niks.
En dan nog iets, laat jullie niet bang maken door de opmerkingen, dat de vrachten anders door de vrachtauto transportbedrijfen zal worden
overgenomen die staan nu al uren in de file.
En dan praten we nog niet over het milieu aspect
gemiddeld ligt er in een schip een pk per ton vracht.
In een huidige vrachtauto ligt gemiddeld 325-350 pk per 30 ton dat is bijna tien keer zoveel.
Een ex binnenvaart schipper die in zijn jeugd ook
dag en nacht voer op het Albertkanaal met zand of grind.
ps
Schippers herenig u,dat doen de verladers ook door
te lobbyen met regeringsvertegenwoordiger.