In de zeehavens was ook wel wat te doen, maar werd geklaagd over de vrachtprijzen. In het binnenlands vervoer wordt met argusogen gekeken naar de grote schepen, die zouden voor 2,50 tot 3 euro het hele land door varen en daarmee de markt voor kleinere schepen kapot maken. Op de Duitse kanalen was wel aanbod, maar werd slecht betaald.
Maïs ging van Rotterdam naar Oss voor 3,75 euro per ton. Van Rotterdam naar Wageningen werd 4,30 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Weert werd 6,75 euro per ton betaald. Kolen gingen van Vlissingen naar de Moezel voor 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Hanau werd 8,50 euro per ton betaald. Tarwe ging van Antwerpen naar Bazel voor 10 euro per ton. Soja en maïs gingen van Amsterdam naar Izegem voor 5,25 en 6 euro per ton.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?