Grote order voor Gebr. Kooiman

Scheepswerf Gebr. Kooiman in Zwijndrecht heeft een grote verbouwingsopdracht gekregen van Maritime Construction Services in Luxemburg.

Grote order voor Gebr. Kooiman

De werf gaat op het zeegaande baggerschip Ostsee onder meer de aandrijving van het baggerbedrijf vernieuwen. De twee elektrische jetpompen worden vervangen door twee nieuwe Nijhuis-pompen met een hogere werkdruk. Voor de aandrijving is gekozen voor Mitsubishi S16R-C2MPTK-motoren van 1250 kW per stuk. Van de twee baggerpompen wordt een elektrische aandrijving vervangen door een Mitsubishi S16R2-T2MPTAW van 1600 kW. De dieselmotoren worden geleverd door Koedood Dieselservice.
Verder zal de boegschroefruimte worden omgebouwd tot een volwaardige machinekamer en worden voorzien van schoorsteen, koelbeun, extra isolatie en ventilatievoorziening, brandblusinstallatie en nooduitgangen.
De engineering is uitgevoerd door Scheepsbouwkundig Ontwerpbureau Kooiman. De elektrische installatie wordt geleverd door Technisch Buro Mous en de werkzaamheden worden uitgevoerd bij het zusterbedrijf Scheepswerf Hoebee. (PN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Grote order voor Gebr. Kooiman | Schuttevaer.nl

Grote order voor Gebr. Kooiman

Scheepswerf Gebr. Kooiman in Zwijndrecht heeft een grote verbouwingsopdracht gekregen van Maritime Construction Services in Luxemburg.

Grote order voor Gebr. Kooiman

De werf gaat op het zeegaande baggerschip Ostsee onder meer de aandrijving van het baggerbedrijf vernieuwen. De twee elektrische jetpompen worden vervangen door twee nieuwe Nijhuis-pompen met een hogere werkdruk. Voor de aandrijving is gekozen voor Mitsubishi S16R-C2MPTK-motoren van 1250 kW per stuk. Van de twee baggerpompen wordt een elektrische aandrijving vervangen door een Mitsubishi S16R2-T2MPTAW van 1600 kW. De dieselmotoren worden geleverd door Koedood Dieselservice.
Verder zal de boegschroefruimte worden omgebouwd tot een volwaardige machinekamer en worden voorzien van schoorsteen, koelbeun, extra isolatie en ventilatievoorziening, brandblusinstallatie en nooduitgangen.
De engineering is uitgevoerd door Scheepsbouwkundig Ontwerpbureau Kooiman. De elektrische installatie wordt geleverd door Technisch Buro Mous en de werkzaamheden worden uitgevoerd bij het zusterbedrijf Scheepswerf Hoebee. (PN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer