Zinkstukken van wilgentenen

Een zinkstuk van wilgentenen, dat dient als fundatie voor de langsdammen die in de Waal bij Tiel worden aangelegd, wordt met de sleepboot Tyfoon en de zinkbak Herik 33 naar zijn plek gebracht.

Zinkstukken van wilgentenen

De zinkstukken worden op de linkeroever net boven de Prins Willem Alexanderbrug in Beneden-Leeuwen met de hand gemaakt. Eenmaal op de plek waar de langsdammen worden aangelegd. worden de zinkstukken afgezonken. Een kraanschip stort er daarna stenen op en dekt het geheel af.

De aannemerscombinatie Van de Herik-Boskalis (CHB)  is momenteel met tal van werkschepen bezig met de aanleg van de langsdammen op de Waal.  Aan de rechteroever bij Ophemert kom een drie kilometer lange langsdam, die al grotendeels klaar is. Aan de linkeroever bij Wamel komt een langsdam van zeven kilometer lengte. De hoofdgeul wordt ter plaatse ongeveer 230 meter breed, de oevergeul 90 meter. De constructie moet de hoogwaterveiligheid ten goede komen en ook de scheepvaart en natuur gaan er van meeprofiteren. Rijkswaterstaat vraagt de beroepsvaart de werkzaamheden met gepaste snelheid te passeren. (MdV)   

Zinkstukken van wilgentenen | Schuttevaer.nl

Zinkstukken van wilgentenen

Een zinkstuk van wilgentenen, dat dient als fundatie voor de langsdammen die in de Waal bij Tiel worden aangelegd, wordt met de sleepboot Tyfoon en de zinkbak Herik 33 naar zijn plek gebracht.

Zinkstukken van wilgentenen

De zinkstukken worden op de linkeroever net boven de Prins Willem Alexanderbrug in Beneden-Leeuwen met de hand gemaakt. Eenmaal op de plek waar de langsdammen worden aangelegd. worden de zinkstukken afgezonken. Een kraanschip stort er daarna stenen op en dekt het geheel af.

De aannemerscombinatie Van de Herik-Boskalis (CHB)  is momenteel met tal van werkschepen bezig met de aanleg van de langsdammen op de Waal.  Aan de rechteroever bij Ophemert kom een drie kilometer lange langsdam, die al grotendeels klaar is. Aan de linkeroever bij Wamel komt een langsdam van zeven kilometer lengte. De hoofdgeul wordt ter plaatse ongeveer 230 meter breed, de oevergeul 90 meter. De constructie moet de hoogwaterveiligheid ten goede komen en ook de scheepvaart en natuur gaan er van meeprofiteren. Rijkswaterstaat vraagt de beroepsvaart de werkzaamheden met gepaste snelheid te passeren. (MdV)