Nu ook spudpaal voor pleziervaart

Hollandia Docking Systems levert sinds kort telescopische spudpalen aan de pleziervaart.

De compacte uitschuifbare spudpalen kunnen volgens de fabrikant worden ingebouwd in vrijwel elk type stalen, aluminium of polyester plezierjacht van tien tot 25 meter. Eenmaal ingeschoven beïnvloeden de spudpalen de vaareigenschappen niet.
De spudpalen hebben een uitschuifbare lengte van twee tot zes meter. De bediening gebeurt met tiptoetsen en de schipper kan op een display het in- en uitschuiven van de palen tot op de centimeter nauwkeurig volgen. Dankzij het ingebouwde getijdeanker passen de spudpalen zich aan de veranderende waterstand aan. Het systeem maakt een einde aan getob met trossen. Het schip ligt binnen enkele seconden veilig afgemeerd.
Hollandia spudpalen bestaan uit gegalvaniseerde buizen met ingebouwde kunststof ringen, die voor een soepele en geruisloze geleiding zorgen. Bij de ontwikkeling ervan maakte Hollandia gebruik van de kennis van TNO, DSM en de firma Leeuwestein in Dordrecht. De laatste is marktleider op het gebied van complexe telescopische spudpaalinstallaties voor bagger- en binnenschepen. Voor de nieuwe modellenreeks van Hollandia nam Leeuwestein de assemblage en engineering voor zijn rekening.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nu ook spudpaal voor pleziervaart | Schuttevaer.nl

Nu ook spudpaal voor pleziervaart

Hollandia Docking Systems levert sinds kort telescopische spudpalen aan de pleziervaart.

De compacte uitschuifbare spudpalen kunnen volgens de fabrikant worden ingebouwd in vrijwel elk type stalen, aluminium of polyester plezierjacht van tien tot 25 meter. Eenmaal ingeschoven beïnvloeden de spudpalen de vaareigenschappen niet.
De spudpalen hebben een uitschuifbare lengte van twee tot zes meter. De bediening gebeurt met tiptoetsen en de schipper kan op een display het in- en uitschuiven van de palen tot op de centimeter nauwkeurig volgen. Dankzij het ingebouwde getijdeanker passen de spudpalen zich aan de veranderende waterstand aan. Het systeem maakt een einde aan getob met trossen. Het schip ligt binnen enkele seconden veilig afgemeerd.
Hollandia spudpalen bestaan uit gegalvaniseerde buizen met ingebouwde kunststof ringen, die voor een soepele en geruisloze geleiding zorgen. Bij de ontwikkeling ervan maakte Hollandia gebruik van de kennis van TNO, DSM en de firma Leeuwestein in Dordrecht. De laatste is marktleider op het gebied van complexe telescopische spudpaalinstallaties voor bagger- en binnenschepen. Voor de nieuwe modellenreeks van Hollandia nam Leeuwestein de assemblage en engineering voor zijn rekening.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer