‘Reclame schaadt vlootimago’

‘Stop ermee. Het is heel slecht voor het imago van de Nederlandse vloot. Wij als redersvereniging schamen ons hiervoor.’ Dit zei voorzitter Tineke Netelenbos donderdag 11 november in Vlaardingen op de jaarvergadering van de Koninklijke Vereniging van Nederlandse Reders (KVNR) over de huidige (radio)reclame en advertenties betreffende een nieuw soort participatie in zeeschepen. Deze is gebaseerd op een crisismaatregel van het kabinet, de Tijdelijke Willekeurige Afschrijving-regeling (TWA).

Netelenbos wacht

Door Lies Russel
Voorzitter Netelenbos zei ook: ‘Het lijkt wel balletje-balletje, die reclames en advertenties van dit moment om te investeren in schepen. Je investeert 12 duizend euro of daaromtrent in een nieuwbouwschip en je krijgt initieel veel meer terug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer