Necton houdt dek koel tijdens proefvaart

De Groot Scheepstechniek in Dordrecht heeft het mts Necton (84,9 x 9,60 meter, 1637 ton) afgebouwd voor Michel Oosterwaal. De maatvoering maakt het schip geschikt voor de vaart op de Belgische en Duitse kanalen. De dubbelwandige type C tanker neemt 1788 kuub mee in vijf stalen ladingtanks.

proefvaart Necton

‘Op 2,50 meter kunnen we in België nog ruim 1200 ton meenemen’, zegt Oosterwaal, die begin deze week met een lading biodiesel op weg was van Rotterdam naar België.
Hoofdmotor op de Necton is een Cummins QSK38 van 1200 pk. De boegschroef wordt aangedreven door een Cummins QSX 15.
De Necton heeft drie gescheiden woningen, twee in de achterroef en één voorop. De Groot ontwierp voor de accommodaties in het achterschip een uitneembare badkamerunit. ‘De badkamer is in de schacht van de machinekamer gebouwd’, zegt project engineer William Sakko van De Groot Scheepstechniek. De badkamer is gebouwd in een soort kooi die in zijn geheel kan worden weggenomen als de hoofdmotor voor een grote revisie uit het schip moet worden gehaald, of moet worden vervangen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Necton houdt dek koel tijdens proefvaart | Schuttevaer.nl

Necton houdt dek koel tijdens proefvaart

De Groot Scheepstechniek in Dordrecht heeft het mts Necton (84,9 x 9,60 meter, 1637 ton) afgebouwd voor Michel Oosterwaal. De maatvoering maakt het schip geschikt voor de vaart op de Belgische en Duitse kanalen. De dubbelwandige type C tanker neemt 1788 kuub mee in vijf stalen ladingtanks.

proefvaart Necton

‘Op 2,50 meter kunnen we in België nog ruim 1200 ton meenemen’, zegt Oosterwaal, die begin deze week met een lading biodiesel op weg was van Rotterdam naar België.
Hoofdmotor op de Necton is een Cummins QSK38 van 1200 pk. De boegschroef wordt aangedreven door een Cummins QSX 15.
De Necton heeft drie gescheiden woningen, twee in de achterroef en één voorop. De Groot ontwierp voor de accommodaties in het achterschip een uitneembare badkamerunit. ‘De badkamer is in de schacht van de machinekamer gebouwd’, zegt project engineer William Sakko van De Groot Scheepstechniek. De badkamer is gebouwd in een soort kooi die in zijn geheel kan worden weggenomen als de hoofdmotor voor een grote revisie uit het schip moet worden gehaald, of moet worden vervangen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer