CO2-voordeel dual-fuelmotor verdampt door methaanslip

Dual-fuel scheepsmotoren stoten zoveel onverbrand methaangas (CH4) uit, het voornaamste bestanddeel van aardgas, dat het de lagere CO2-emissies CO2 volledig teniet doet. Omdat methaangas een veel sterker broeikasgas is dan CO2 is bij sommige dual-fuelmotoren zelfs sprake van een toename van de uitstoot van broeikasgas.

CO2-voordeel dual-fuelmotor verdampt door methaanslip

LNG-emissienorm nodig voor binnenvaart

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CO2-voordeel dual-fuelmotor verdampt door methaanslip | Schuttevaer.nl

CO2-voordeel dual-fuelmotor verdampt door methaanslip

Dual-fuel scheepsmotoren stoten zoveel onverbrand methaangas (CH4) uit, het voornaamste bestanddeel van aardgas, dat het de lagere CO2-emissies CO2 volledig teniet doet. Omdat methaangas een veel sterker broeikasgas is dan CO2 is bij sommige dual-fuelmotoren zelfs sprake van een toename van de uitstoot van broeikasgas.

CO2-voordeel dual-fuelmotor verdampt door methaanslip

LNG-emissienorm nodig voor binnenvaart

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer