Azipod propellers onderhoudsvriendelijker

ABB Marine heeft op de maritieme beurs SMM in Hamburg een nieuwe generatie Azipod propellers gepresenteerd. ABB Marine heeft de Azipods zo aangepast dat de as-afdichtingen voor de propeller vanuit de gondel van de Azipod, dus van binnenuit, te vervangen zijn. Dat is een belangrijke verbetering, want de afgelopen jaren moesten verschillende met pods uitgeruste passagiersschepen hun cruiseschema onderbreken om beschadigde afdichtingen te repareren. Bij de nieuwe generatie is het mogelijk afdichtingen, voor anker of in de haven te vervangen.

Azipod propellers onderhoudsvriendelijker

Dat, en een nieuw elektronisch waarschuwingssysteem tegen overbelasting, moet voor langere onderhoudsintervallen zorgen. Het waarschuwingssysteem alarmeert de bemanning wanneer de Azipod verkeerd wordt gebruikt en geeft inzicht in de mate van slijtage die dat geeft. Als de bemanning daarop let hoeven de schepen minder vaak in dok.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Azipod propellers onderhoudsvriendelijker | Schuttevaer.nl

Azipod propellers onderhoudsvriendelijker

ABB Marine heeft op de maritieme beurs SMM in Hamburg een nieuwe generatie Azipod propellers gepresenteerd. ABB Marine heeft de Azipods zo aangepast dat de as-afdichtingen voor de propeller vanuit de gondel van de Azipod, dus van binnenuit, te vervangen zijn. Dat is een belangrijke verbetering, want de afgelopen jaren moesten verschillende met pods uitgeruste passagiersschepen hun cruiseschema onderbreken om beschadigde afdichtingen te repareren. Bij de nieuwe generatie is het mogelijk afdichtingen, voor anker of in de haven te vervangen.

Azipod propellers onderhoudsvriendelijker

Dat, en een nieuw elektronisch waarschuwingssysteem tegen overbelasting, moet voor langere onderhoudsintervallen zorgen. Het waarschuwingssysteem alarmeert de bemanning wanneer de Azipod verkeerd wordt gebruikt en geeft inzicht in de mate van slijtage die dat geeft. Als de bemanning daarop let hoeven de schepen minder vaak in dok.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer