Drijfkraan voor ZHD Stevedoring

Bij ZHD Stevedoring in Dordrecht, overslagbedrijf actief in de op- en overslag van massagoed, stukgoed en containers, is donderdag 2 april een drijfkraan gearriveerd.

Drijfkraan voor ZHD Stevedoring

De zelfvarende drijfkraan werd in Polen aangeschaft en is identiek aan de Ahoy 16, één van de drie huidige drijfkranen van ZHD. De kraan heeft een maximale vlucht van 32,5 meter en een hefvermogen van zestien ton, met een capaciteit van gemiddeld zo’n 500 ton/uur. De kraan beschikt over een zelfvarend ponton met een 937 pk hoofdmotor.

Ondanks de huidige economische situatie, speelt ZHD met deze investering in op de vraag naar een flexibele inzet van haar kranenpark, geplande uitbreidingen in kade- en (overdekte) opslagcapaciteit, alsmede het op termijn weer aantrekken van de goederenstromen in de zeehavens van Dordrecht, Moerdijk en Rotterdam.

In eerste instantie stationeert ZHD de kraan in Dordrecht als back-up voor de huidige Ahoy 16. ZHD overweegt tevens om het ponton in te zetten voor de opbouw van een nieuwe drijfkraan, gebaseerd op de huidige nieuwe generatie havenkranen, die reeds bij ZHD op haar locaties in Dordrecht en Moerdijk in gebruik zijn.

Drijfkraan voor ZHD Stevedoring | Schuttevaer.nl

Drijfkraan voor ZHD Stevedoring

Bij ZHD Stevedoring in Dordrecht, overslagbedrijf actief in de op- en overslag van massagoed, stukgoed en containers, is donderdag 2 april een drijfkraan gearriveerd.

Drijfkraan voor ZHD Stevedoring

De zelfvarende drijfkraan werd in Polen aangeschaft en is identiek aan de Ahoy 16, één van de drie huidige drijfkranen van ZHD. De kraan heeft een maximale vlucht van 32,5 meter en een hefvermogen van zestien ton, met een capaciteit van gemiddeld zo’n 500 ton/uur. De kraan beschikt over een zelfvarend ponton met een 937 pk hoofdmotor.

Ondanks de huidige economische situatie, speelt ZHD met deze investering in op de vraag naar een flexibele inzet van haar kranenpark, geplande uitbreidingen in kade- en (overdekte) opslagcapaciteit, alsmede het op termijn weer aantrekken van de goederenstromen in de zeehavens van Dordrecht, Moerdijk en Rotterdam.

In eerste instantie stationeert ZHD de kraan in Dordrecht als back-up voor de huidige Ahoy 16. ZHD overweegt tevens om het ponton in te zetten voor de opbouw van een nieuwe drijfkraan, gebaseerd op de huidige nieuwe generatie havenkranen, die reeds bij ZHD op haar locaties in Dordrecht en Moerdijk in gebruik zijn.