Wärtsilä levert 30 motoren aan De Hoop

Wärtsilä Netherlands levert 30 motoren aan Shipyard De Hoop in Lobith voor tien schepen die De Hoop bouwt voor Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC).

De Hoop

Het eerste schip moet begin 2015 klaar zijn, het laatste eind 2016. Het gaat om nieuw ontworpen Platform Supply Vessels (PSV’s) die aan de zware operationele voorschriften en milieueisen voor het werken in de Arabische Golf voldoen. De schepen worden voorzien van een dieselelektrische voortstuwing met drie achtcilinder generatormotoren per schip, van het type Wärtsilä 8L20, met een totaalvermogen van 4.440kW. De schepen zullen door ADNOC’s dochteronderneming ESNAAD voornamelijk worden ingezet voor bevoorradingswerk in de offshore olie- en gasvelden van de Verenigde Arabische Emiraten.

De productie van het tiental wordt verdeeld over de bouwlocaties van De Hoop in Lobith en Foxhol. De 65 meter lange en 15,80 meter brede schepen luiden volgens De Hoop een nieuwe evolutie van het beproefde PSV in. ‘De vaartuigen krijgen een dieselelektrische voortstuwing met twee 1250 kW azimuth thrusters in het achterschip en twee 640 kW boegschroeven voor. De rompvorm is onder de waterlijn geoptimaliseerd om de weerstand te verminderen. De operationele snelheid is 13 knopen. De vorm boven de waterlijn is aerodynamisch, wat de belasting van het boordnet in DP-modus aanzienlijk verlaagt. De schepen blijven, met één generatorset buiten werking, volledig operationeel en krijgen een DP2 positioneringsysteem (HH)

 

Wärtsilä levert 30 motoren aan De Hoop | Schuttevaer.nl

Wärtsilä levert 30 motoren aan De Hoop

Wärtsilä Netherlands levert 30 motoren aan Shipyard De Hoop in Lobith voor tien schepen die De Hoop bouwt voor Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC).

De Hoop

Het eerste schip moet begin 2015 klaar zijn, het laatste eind 2016. Het gaat om nieuw ontworpen Platform Supply Vessels (PSV’s) die aan de zware operationele voorschriften en milieueisen voor het werken in de Arabische Golf voldoen. De schepen worden voorzien van een dieselelektrische voortstuwing met drie achtcilinder generatormotoren per schip, van het type Wärtsilä 8L20, met een totaalvermogen van 4.440kW. De schepen zullen door ADNOC’s dochteronderneming ESNAAD voornamelijk worden ingezet voor bevoorradingswerk in de offshore olie- en gasvelden van de Verenigde Arabische Emiraten.

De productie van het tiental wordt verdeeld over de bouwlocaties van De Hoop in Lobith en Foxhol. De 65 meter lange en 15,80 meter brede schepen luiden volgens De Hoop een nieuwe evolutie van het beproefde PSV in. ‘De vaartuigen krijgen een dieselelektrische voortstuwing met twee 1250 kW azimuth thrusters in het achterschip en twee 640 kW boegschroeven voor. De rompvorm is onder de waterlijn geoptimaliseerd om de weerstand te verminderen. De operationele snelheid is 13 knopen. De vorm boven de waterlijn is aerodynamisch, wat de belasting van het boordnet in DP-modus aanzienlijk verlaagt. De schepen blijven, met één generatorset buiten werking, volledig operationeel en krijgen een DP2 positioneringsysteem (HH)