De Groot bouwt drie koppelverbanden af

De Groot Scheepsbouw & Reparaties in Moerdijk levert half december de Fleur 1 en 2 (172 x 11,45 meter, 4749 ton) op, het laatste koppelverband uit een serie van drie. Het koppelverband maakt 11 december de geladen proefvaart.

De Groot bouwt drie koppelverbanden af

De zusterverbanden Amesha 1 en 2 en Ger-Jan 1
en 2 zijn al enige tijd in de vaart. De koppelverbanden zijn gebouwd in
opdracht van Drenth  & Van Oost
en bevrachter CFNR. Ze worden door CFNR ingezet voor transport naar de Moezel.
Op drie meter nemen ze daarheen ruim 4400 ton mee. De Fleur gaat naar Martin
Bouwman. Alle koppelverbanden zijn uitgerust met twee Cummins QSK50 hoofdmotoren
van 1624 pk elk bij 1800 toeren.
Zusterbedrijf De Groot Scheepstechniek in Dordrecht
bouwde drie vijftraps stuurkolommen voor de koppelverbanden, waarmee de door
het Duitse constructiebedrijf Wessels geleverde stuurhuizen ruim twaalf meter
omhoog kunnen worden getild. Zo kan de stuurman ook over de containers heen
kijken wanneer in vier lagen 332 teu wordt meegenomen. Wanneer de stuurhuizen
in de laagste stand staan hebben de schepen een lege kruiplijn van 5,30 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Groot bouwt drie koppelverbanden af | Schuttevaer.nl

De Groot bouwt drie koppelverbanden af

De Groot Scheepsbouw & Reparaties in Moerdijk levert half december de Fleur 1 en 2 (172 x 11,45 meter, 4749 ton) op, het laatste koppelverband uit een serie van drie. Het koppelverband maakt 11 december de geladen proefvaart.

De Groot bouwt drie koppelverbanden af

De zusterverbanden Amesha 1 en 2 en Ger-Jan 1
en 2 zijn al enige tijd in de vaart. De koppelverbanden zijn gebouwd in
opdracht van Drenth  & Van Oost
en bevrachter CFNR. Ze worden door CFNR ingezet voor transport naar de Moezel.
Op drie meter nemen ze daarheen ruim 4400 ton mee. De Fleur gaat naar Martin
Bouwman. Alle koppelverbanden zijn uitgerust met twee Cummins QSK50 hoofdmotoren
van 1624 pk elk bij 1800 toeren.
Zusterbedrijf De Groot Scheepstechniek in Dordrecht
bouwde drie vijftraps stuurkolommen voor de koppelverbanden, waarmee de door
het Duitse constructiebedrijf Wessels geleverde stuurhuizen ruim twaalf meter
omhoog kunnen worden getild. Zo kan de stuurman ook over de containers heen
kijken wanneer in vier lagen 332 teu wordt meegenomen. Wanneer de stuurhuizen
in de laagste stand staan hebben de schepen een lege kruiplijn van 5,30 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer