Houthi-rebellen

Ook Lidl laat Tailwind-schepen niet meer door Rode Zee varen

Supermarktketen Lidl laat de eigen containerschepen met non-foodartikelen uit Azië voorlopig niet meer door de Rode Zee varen vanwege de aanvallen van Houthi-rebellen. Daarmee voegt Lidl zich bij een steeds langere lijst van bedrijven die maatregelen nemen naar aanleiding van de ontstane situatie, bevestigt een woordvoerster van Lidl na berichtgeving door vakmedium Distrifood.

'Vanwege de huidige situatie verplaatst Tailwind (Lidl) tot nader order alle reizen via Kaap de Goede Hoop' Foto Shutterstock

Het gaat om de schepen van de rederij Tailwind Shipping Lines, die eigendom is van Lidl en voornamelijk non-foodgoederen voor Lidl en andere klanten vervoert van Azië naar Europa. ‘Vanwege de huidige situatie verplaatst Tailwind tot nader order alle reizen via Kaap de Goede Hoop’, aldus de zegsvrouw, die benadrukt dat de veiligheid van de bemanning, schepen en lading een ’topprioriteit’ is.

Verschillende grote containerrederijen hebben besloten hun schepen niet langer door de Rode Zee te laten varen. Aanleiding zijn de aanvallen door Houthi-rebellen uit Jemen als vergelding voor geweld door Israël in de Gazastrook. Ook bedrijven buiten de maritieme sector zien zich genoodzaakt om in te grijpen. Zo schort Tesla een groot deel van zijn productie in een fabriek bij Berlijn op van 29 januari tot 11 februari.

De fabrikant van elektrische auto’s stelt minder onderdelen te ontvangen doordat vrachtschepen de Rode Zee mijden en om moeten varen. De productie in de Gentse fabriek van de Zweedse autobouwer Volvo ligt binnenkort ook enkele dagen stil omdat onderdelen niet tijdig kunnen worden geleverd.

Ook Lidl laat Tailwind-schepen niet meer door Rode Zee varen | Schuttevaer.nl
Houthi-rebellen

Ook Lidl laat Tailwind-schepen niet meer door Rode Zee varen

Supermarktketen Lidl laat de eigen containerschepen met non-foodartikelen uit Azië voorlopig niet meer door de Rode Zee varen vanwege de aanvallen van Houthi-rebellen. Daarmee voegt Lidl zich bij een steeds langere lijst van bedrijven die maatregelen nemen naar aanleiding van de ontstane situatie, bevestigt een woordvoerster van Lidl na berichtgeving door vakmedium Distrifood.

'Vanwege de huidige situatie verplaatst Tailwind (Lidl) tot nader order alle reizen via Kaap de Goede Hoop' Foto Shutterstock

Het gaat om de schepen van de rederij Tailwind Shipping Lines, die eigendom is van Lidl en voornamelijk non-foodgoederen voor Lidl en andere klanten vervoert van Azië naar Europa. ‘Vanwege de huidige situatie verplaatst Tailwind tot nader order alle reizen via Kaap de Goede Hoop’, aldus de zegsvrouw, die benadrukt dat de veiligheid van de bemanning, schepen en lading een ’topprioriteit’ is.

Verschillende grote containerrederijen hebben besloten hun schepen niet langer door de Rode Zee te laten varen. Aanleiding zijn de aanvallen door Houthi-rebellen uit Jemen als vergelding voor geweld door Israël in de Gazastrook. Ook bedrijven buiten de maritieme sector zien zich genoodzaakt om in te grijpen. Zo schort Tesla een groot deel van zijn productie in een fabriek bij Berlijn op van 29 januari tot 11 februari.

De fabrikant van elektrische auto’s stelt minder onderdelen te ontvangen doordat vrachtschepen de Rode Zee mijden en om moeten varen. De productie in de Gentse fabriek van de Zweedse autobouwer Volvo ligt binnenkort ook enkele dagen stil omdat onderdelen niet tijdig kunnen worden geleverd.