1,25 miljoen ton

Drukke januari verwacht in Rotterdamse haven door onrust Rode Zee

Havenbedrijf Rotterdam rekent in januari op extra drukte op de containerterminals als gevolg van de recente onrust op de Rode Zee-route, normaal de belangrijkste vaarweg tussen Europa en Azië. Veel schepen zijn de laatste weken omgevaren via Kaap de Goede Hoop. Dat betekent een extra vaartijd van zeker acht dagen, waardoor in de eerste maand van het nieuwe jaar dus meer schepen in Rotterdam worden verwacht.

Hapag-Lloyd vond de situatie deze week nog te gevaarlijk.
Hapag-Lloyd vond de situatie deze week nog te gevaarlijk. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Drukke januari verwacht in Rotterdamse haven door onrust Rode Zee | Schuttevaer.nl
1,25 miljoen ton

Drukke januari verwacht in Rotterdamse haven door onrust Rode Zee

Havenbedrijf Rotterdam rekent in januari op extra drukte op de containerterminals als gevolg van de recente onrust op de Rode Zee-route, normaal de belangrijkste vaarweg tussen Europa en Azië. Veel schepen zijn de laatste weken omgevaren via Kaap de Goede Hoop. Dat betekent een extra vaartijd van zeker acht dagen, waardoor in de eerste maand van het nieuwe jaar dus meer schepen in Rotterdam worden verwacht.

Hapag-Lloyd vond de situatie deze week nog te gevaarlijk.
Hapag-Lloyd vond de situatie deze week nog te gevaarlijk. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer