‘Hoe landen de grote scheepsbouwprojecten niet in China maar in Nederland?’

Waarom worden schepen, zoals het nieuwe windturbine-installatieschip van Van Oord gebouwd in China? En hoe houden we dergelijke opdrachten binnen de grenzen van Europa, of zelfs Nederland? Dat wil CDA-Kamerlid Mustafa Amhaouch weten van minister Stef Blok van Economische Zaken en Klimaat.

De Chinese werf CIMC Raffles, waar Van Oord het nieuwste installatieschip laat bouwen. (Foto CIMC Raffles)
De Chinese werf CIMC Raffles. (Foto CIMC Raffles)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Hoe landen de grote scheepsbouwprojecten niet in China maar in Nederland?’ | Schuttevaer.nl

‘Hoe landen de grote scheepsbouwprojecten niet in China maar in Nederland?’

Waarom worden schepen, zoals het nieuwe windturbine-installatieschip van Van Oord gebouwd in China? En hoe houden we dergelijke opdrachten binnen de grenzen van Europa, of zelfs Nederland? Dat wil CDA-Kamerlid Mustafa Amhaouch weten van minister Stef Blok van Economische Zaken en Klimaat.

De Chinese werf CIMC Raffles, waar Van Oord het nieuwste installatieschip laat bouwen. (Foto CIMC Raffles)
De Chinese werf CIMC Raffles. (Foto CIMC Raffles)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer