Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Slechte staat Neckar kost binnenvaart lading

STUTTGART

De DP World containerterminal in Stuttgart wordt de komende jaren fors uitgebreid. De scheepvaart op de Neckar gaat daar echter niet van profiteren. Zo lang er geen betrouwbare vaarweg is, gaan de spoorwegen er met die containerlading vandoor.

1 / 1
De Jaap Wouter van Adrie van de Poel onderweg met schroot naar Plochingen. (Foto Henry Platje)

De Jaap Wouter van Adrie van de Poel onderweg met schroot naar Plochingen. (Foto Henry Platje)

Er is wel besloten de kunstwerken op de Neckar te renoveren of vernieuwen en er wordt ook al aan gewerkt. Maar sombere schattingen zijn dat het wel eens tot 2050 kan duren voordat het klaar is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

(Willem de Niet)

Reacties (1)
  • J.Teunisse

    Tja , ik mis in het verhaal sluis Hessigheim. Deze sluis ligt in een geologisch kritisch gebied. 1 kolk eruit. Het sluis complex staat vol met satelliet gerichte sensoren. Elke bodem beweging komt 1op 1 direct bij een seismologisch instituut. Reden is dat er een diepe grondlaag is waar men zorg heeft dat er water in dringt. Dan gaat deze laag uitzetten https://www.researchgate.net/publication/348416095_Monitoring_einer_Schleuse_mittels_Persistent-Scatterer-Interferometrie

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook