Het schip raakte de onderkant van de brug met haar radarmast en met het dak van de stuurhut dat daarbij letterlijk in het water schoof, daarbij vele ruiten verbrijzelend. De twee bemanningsleden kon tijdig wegduiken en bleven ongedeerd. Zij konden het schip afmeren aan de kade van Willebroek Beton om de schade op te nemen. De brandweer was snel ter plaatse alsook een werkboot van waterwegbeheerder Zeekanaal. Zij visten het dak van de stuurhut op en brachten het terug naar de Brisani.
Er loopt een onderzoek naar de oorzaak van het ongeval. Daarbij wordt een mogelijk scenario gehanteerd waarin scheepvaartinspecteur Peter Scheirlinckx erop wijst dat de brug van Tisselt, van het type hefbrug, op dat ogenblik even buiten gebruik was wegens een klein defect zodat de scheepvaart moest wachten. In gesloten toestand en bij normale waterstand is de vrije doorvaarthoogte van de brug 5,20 m.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?