Westelijke sluiskolk Houtribsluizen gestremd vanaf 3 oktober 2011 tot 1 april 2012

Rijkswaterstaat voert van maandag 3 oktober 2011 tot 1 april 2012 groot onderhoud uit aan de Houtribsluizen bij Lelystad. Hierdoor is de westelijke sluiskolk tijdens deze periode volledig gestremd voor het scheepvaartverkeer en zullen de wachttijden langer zijn dan normaal. De werkzaamheden beginnen maandag om 07.00 uur. De oostelijke sluiskolk blijft beschikbaar. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken informeert Rijkswaterstaat schippers over de actuele wachttijden bij de Houtribsluizen via nieuwe dienstverlening.

Vorig jaar is de oostelijke sluiskolk gerenoveerd. Nu wordt de westelijke sluiskolk aangepakt. Er worden betonreparaties uitgevoerd en technische installaties vervangen. Ook de torens van het spuicomplex en de onderkant van de beweegbare bruggen worden geschilderd en opgeknapt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Westelijke sluiskolk Houtribsluizen gestremd vanaf 3 oktober 2011 tot 1 april 2012 | Schuttevaer.nl

Westelijke sluiskolk Houtribsluizen gestremd vanaf 3 oktober 2011 tot 1 april 2012

Rijkswaterstaat voert van maandag 3 oktober 2011 tot 1 april 2012 groot onderhoud uit aan de Houtribsluizen bij Lelystad. Hierdoor is de westelijke sluiskolk tijdens deze periode volledig gestremd voor het scheepvaartverkeer en zullen de wachttijden langer zijn dan normaal. De werkzaamheden beginnen maandag om 07.00 uur. De oostelijke sluiskolk blijft beschikbaar. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken informeert Rijkswaterstaat schippers over de actuele wachttijden bij de Houtribsluizen via nieuwe dienstverlening.

Vorig jaar is de oostelijke sluiskolk gerenoveerd. Nu wordt de westelijke sluiskolk aangepakt. Er worden betonreparaties uitgevoerd en technische installaties vervangen. Ook de torens van het spuicomplex en de onderkant van de beweegbare bruggen worden geschilderd en opgeknapt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer