BVB op zoek naar bijdragen voor meer promotie

‘Ik draag bij aan de boodschap’. Met deze slogan start het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) een grote sponsorwervingscampagne in de aanloop naar het 25-jarig bestaan.

BVB op zoek naar bijdragen voor meer promotie

Met deze campagne wil het BVB de binnenvaart mobiliseren om bij te dragen aan een aantal concrete promotie activiteiten die zij volgend jaar wil uitrollen. Hiervoor introduceert de promotieclub de zogenaamde ‘bijdragemeter’. Deze wordt getoond op de speciale actiepagina bijdrage.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl.

‘Het idee achter de meter is simpel en concreet. Aan de hand van deze meter wordt inzichtelijk gemaakt hoeveel geld er voor het BVB nodig is om bepaalde promotionele activiteiten uit te kunnen voeren’, zegt Wilco Volker van het BVB. ‘Het is nu aan de binnenvaart om te laten zien hoe belangrijk zij promotie van de sector vindt. Door allen een financiële bijdrage te leveren zorgen we als binnenvaart zelf dat de meter stijgt en het pakket aan promotieacties uitgebreid wordt.’

Voor het totale pakket is 340.000 euro nodig. Op 24 november bestaat het BVB 25 jaar. Dat is het moment dat de balans wordt opgemaakt. De eindstand van de meter op die datum bepaalt de omvang van het promotiepakket waar het BVB in 2015 the Blue Road mee op de kaart gaat zetten.

Sterke punten

‘Take the Blue Road’ is de boodschap van het BVB. De binnenvaart weet als geen ander wat de sterke punten zijn van het vervoer over water, maar nog vaak weten de mensen buiten de binnenvaart dat niet. De overheid, verladers, jongeren maar ook de gemiddelde Nederlander weten vaak wel van het bestaan van de binnenvaart, maar nog te weinig wat zij er mee kunnen.

Het BVB zit nog vol ideeën om de binnenvaart en haar voordelen te promoten bij deze groepen. In welke mate en hoe heeft de binnenvaart nu zelf in handen, zegt Volker. ‘Sinds 2013 ontvangt het BVB geen subsidies meer om de binnenvaart te promoten, we zijn dus voor een belangrijk deel afhankelijk van bijdragen uit de markt Voor het Maatwerk-project, waarin wij nieuwe verladers naar het water begeleiden, lukt het ons om aanvullende financiering te vinden, maar budget voor promotie moet uit de sector komen.’

Bijdraagtas

Om de ‘boodschap’ kracht bij te zetten heeft het BVB deze zomer op diverse locaties aan het water boodschappentassen met de tekst ‘Ik draag bij aan de boodschap’ opgehangen. De tassen hangen veelal in de buurt van kunstwerken. Binnenvaartondernemers die de tas spotten kunnen een foto van de tas en locatie met NAW-gegevens naar e-mailadres info@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl sturen. Zij krijgen dan een tas toegestuurd. Uiteraard met de oproep om ook bij te dragen aan de boodschap.

25 jaar BVB

Op 24 november 2014 is het precies 25 jaar geleden dat het BVB officieel opgericht is. Deze mijlpaal wil het BVB niet ongemerkt voorbij laten gaan. De 25 weken voorafgaand aan dit feit zal het BVB stil staan bij wat er in die jaren allemaal is gedaan en bereikt. Dit wordt gedaan met 25 vragen over BVB-activiteiten die ergens in die voorbije jaren hebben plaatsgevonden. Elke week wordt een vraag geplaatst op de Facebookpagina the Blue Road.

Mensen kunnen de antwoorden verzamelen en kans maken op het winnen van een leuke verrassing als ze wekelijks het juiste antwoord weten op de vraag. Er wordt toegewerkt naar 24 november. De 25 vragen staan tegen die tijd ook op de website, voor het geval iemand er een heeft gemist. Onder de inzenders met de juiste antwoorden worden 3 prijzen verloot.

BVB op zoek naar bijdragen voor meer promotie | Schuttevaer.nl

BVB op zoek naar bijdragen voor meer promotie

‘Ik draag bij aan de boodschap’. Met deze slogan start het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) een grote sponsorwervingscampagne in de aanloop naar het 25-jarig bestaan.

BVB op zoek naar bijdragen voor meer promotie

Met deze campagne wil het BVB de binnenvaart mobiliseren om bij te dragen aan een aantal concrete promotie activiteiten die zij volgend jaar wil uitrollen. Hiervoor introduceert de promotieclub de zogenaamde ‘bijdragemeter’. Deze wordt getoond op de speciale actiepagina bijdrage.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl.

‘Het idee achter de meter is simpel en concreet. Aan de hand van deze meter wordt inzichtelijk gemaakt hoeveel geld er voor het BVB nodig is om bepaalde promotionele activiteiten uit te kunnen voeren’, zegt Wilco Volker van het BVB. ‘Het is nu aan de binnenvaart om te laten zien hoe belangrijk zij promotie van de sector vindt. Door allen een financiële bijdrage te leveren zorgen we als binnenvaart zelf dat de meter stijgt en het pakket aan promotieacties uitgebreid wordt.’

Voor het totale pakket is 340.000 euro nodig. Op 24 november bestaat het BVB 25 jaar. Dat is het moment dat de balans wordt opgemaakt. De eindstand van de meter op die datum bepaalt de omvang van het promotiepakket waar het BVB in 2015 the Blue Road mee op de kaart gaat zetten.

Sterke punten

‘Take the Blue Road’ is de boodschap van het BVB. De binnenvaart weet als geen ander wat de sterke punten zijn van het vervoer over water, maar nog vaak weten de mensen buiten de binnenvaart dat niet. De overheid, verladers, jongeren maar ook de gemiddelde Nederlander weten vaak wel van het bestaan van de binnenvaart, maar nog te weinig wat zij er mee kunnen.

Het BVB zit nog vol ideeën om de binnenvaart en haar voordelen te promoten bij deze groepen. In welke mate en hoe heeft de binnenvaart nu zelf in handen, zegt Volker. ‘Sinds 2013 ontvangt het BVB geen subsidies meer om de binnenvaart te promoten, we zijn dus voor een belangrijk deel afhankelijk van bijdragen uit de markt Voor het Maatwerk-project, waarin wij nieuwe verladers naar het water begeleiden, lukt het ons om aanvullende financiering te vinden, maar budget voor promotie moet uit de sector komen.’

Bijdraagtas

Om de ‘boodschap’ kracht bij te zetten heeft het BVB deze zomer op diverse locaties aan het water boodschappentassen met de tekst ‘Ik draag bij aan de boodschap’ opgehangen. De tassen hangen veelal in de buurt van kunstwerken. Binnenvaartondernemers die de tas spotten kunnen een foto van de tas en locatie met NAW-gegevens naar e-mailadres info@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl sturen. Zij krijgen dan een tas toegestuurd. Uiteraard met de oproep om ook bij te dragen aan de boodschap.

25 jaar BVB

Op 24 november 2014 is het precies 25 jaar geleden dat het BVB officieel opgericht is. Deze mijlpaal wil het BVB niet ongemerkt voorbij laten gaan. De 25 weken voorafgaand aan dit feit zal het BVB stil staan bij wat er in die jaren allemaal is gedaan en bereikt. Dit wordt gedaan met 25 vragen over BVB-activiteiten die ergens in die voorbije jaren hebben plaatsgevonden. Elke week wordt een vraag geplaatst op de Facebookpagina the Blue Road.

Mensen kunnen de antwoorden verzamelen en kans maken op het winnen van een leuke verrassing als ze wekelijks het juiste antwoord weten op de vraag. Er wordt toegewerkt naar 24 november. De 25 vragen staan tegen die tijd ook op de website, voor het geval iemand er een heeft gemist. Onder de inzenders met de juiste antwoorden worden 3 prijzen verloot.