Veel meer lading over Elbe-Seitenkanaal

De binnenvaart op het Elbe-Seitenkanaal en het oostelijk deel van het Mittellandkanaal trekt veel profijt van de toenemende overslag in de haven van Hamburg en de nieuwe containerterminal in Wolfsburg-Fallersleben. Het Wasser- und Schifffahrtsamt Uelzen meldt over 2014 16% groei naar 11 miljoen ton, vergeleken met het recordjaar 2013.

Op het Schiffshebewerk Lüneburg en de sluis Uelzen werd vorig jaar voor het eerst meer dan 10 miljoen ton genoteerd aan geschut ladingtonnage. De stuwende kracht daarachter was volgens WSA Uelzen de overslag in Hamburg, die over de eerste 9 maanden vorig jaar al meer dan 110 miljoen ton bedroeg.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Veel meer lading over Elbe-Seitenkanaal | Schuttevaer.nl

Veel meer lading over Elbe-Seitenkanaal

De binnenvaart op het Elbe-Seitenkanaal en het oostelijk deel van het Mittellandkanaal trekt veel profijt van de toenemende overslag in de haven van Hamburg en de nieuwe containerterminal in Wolfsburg-Fallersleben. Het Wasser- und Schifffahrtsamt Uelzen meldt over 2014 16% groei naar 11 miljoen ton, vergeleken met het recordjaar 2013.

Op het Schiffshebewerk Lüneburg en de sluis Uelzen werd vorig jaar voor het eerst meer dan 10 miljoen ton genoteerd aan geschut ladingtonnage. De stuwende kracht daarachter was volgens WSA Uelzen de overslag in Hamburg, die over de eerste 9 maanden vorig jaar al meer dan 110 miljoen ton bedroeg.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer