Total chartert hefschip GMS Endeavour

Total E&P Nederland heeft het hefschip GMS Endeavour 1602 gecharterd. Dit vaartuig van Gulf Marine Services (GMS) uit Abu Dhabi is gebouwd naar Nederlands ontwerp.

Total chartert hefschip GMS Endeavour

De 76 meter lange en 36 meter brede GMS Endeavour 1602 is een hefschip met vier bijna 95 meter lange poten dat door GMS als een offshore-constructiehefschip wordt getypeerd. Het is uitgerust met twee kranen en biedt accommodatie aan 142 personen. Het is een ontwerp van GustoMSC (NG-2500X) uit Schiedam en is op de GMS-werf in de Verenigde Arabische Emiraten gebouwd. Sinds de oplevering in 2010 is het vaartuig in de Noordzeeregio actief bij de aanleg van windturbineparken en onderhoudswerk aan platformen in de olie- en gasindustrie. De GMS Endeavour heeft onder zowel het voor- als achterschip twee schroeven die zijn gekoppeld aan een klasse 2 dynamisch positioneringssysteem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Total chartert hefschip GMS Endeavour | Schuttevaer.nl

Total chartert hefschip GMS Endeavour

Total E&P Nederland heeft het hefschip GMS Endeavour 1602 gecharterd. Dit vaartuig van Gulf Marine Services (GMS) uit Abu Dhabi is gebouwd naar Nederlands ontwerp.

Total chartert hefschip GMS Endeavour

De 76 meter lange en 36 meter brede GMS Endeavour 1602 is een hefschip met vier bijna 95 meter lange poten dat door GMS als een offshore-constructiehefschip wordt getypeerd. Het is uitgerust met twee kranen en biedt accommodatie aan 142 personen. Het is een ontwerp van GustoMSC (NG-2500X) uit Schiedam en is op de GMS-werf in de Verenigde Arabische Emiraten gebouwd. Sinds de oplevering in 2010 is het vaartuig in de Noordzeeregio actief bij de aanleg van windturbineparken en onderhoudswerk aan platformen in de olie- en gasindustrie. De GMS Endeavour heeft onder zowel het voor- als achterschip twee schroeven die zijn gekoppeld aan een klasse 2 dynamisch positioneringssysteem.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer