Veerhaven III scalpeert Damiano (8 foto’s)

De tanker Damiano en het zesbaks duwstel Veerhaven III zijn dinsdagochtend even na half zes met elkaar in aanvaring gekomen in de bocht van Zuilichem op de Waal. De schade aan de tanker was groot, maar er vielen geen gewonden en er was geen sprake van lekkage.

Veerhaven III scalpeert Damiano (8 foto's)

De Damiano was geladen met 1000 ton benzeen in de opvaart, het duwstel was met zes lege bakken in de afvaart. In de bocht van Zuilichem kwamen de twee vrijwel kop op kop met elkaar in aanvaring. Omdat de bakken leeg waren staken ze hoog schuin naar voren, mede daardoor schoof de eerste rij van de drie bakken brede duwcombinatie over en langs de tanker en vernielde volgens politiewoordvoerder Ed Kraszewski alles wat het op weg naar achteren tegenkwam. ‘De bolders, alles ging plat. Zelfs de stuurhut werd vernield.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Veerhaven III scalpeert Damiano (8 foto’s) | Schuttevaer.nl

Veerhaven III scalpeert Damiano (8 foto’s)

De tanker Damiano en het zesbaks duwstel Veerhaven III zijn dinsdagochtend even na half zes met elkaar in aanvaring gekomen in de bocht van Zuilichem op de Waal. De schade aan de tanker was groot, maar er vielen geen gewonden en er was geen sprake van lekkage.

Veerhaven III scalpeert Damiano (8 foto's)

De Damiano was geladen met 1000 ton benzeen in de opvaart, het duwstel was met zes lege bakken in de afvaart. In de bocht van Zuilichem kwamen de twee vrijwel kop op kop met elkaar in aanvaring. Omdat de bakken leeg waren staken ze hoog schuin naar voren, mede daardoor schoof de eerste rij van de drie bakken brede duwcombinatie over en langs de tanker en vernielde volgens politiewoordvoerder Ed Kraszewski alles wat het op weg naar achteren tegenkwam. ‘De bolders, alles ging plat. Zelfs de stuurhut werd vernield.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer