Organisaties: Stop anonieme reacties

De binnenvaartorganisaties Koninklijke Schuttevaer, Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart en Kantoor Binnenvaart vragen de Schuttevaer-hoofdredacteur in een open brief anonieme reacties op Schuttevaer.nl voortaan te weigeren.

Een deel van de reagerende lezers heeft volgens de organisaties niet in de gaten hoeveel schade ze de binnenvaart toebrengen. ‘Scheldpartijen, speculaties en verdachtmakingen, onjuistheden en slecht taalgebruik voeren de boventoon in de anonieme reacties op Schuttevaer.nl. Helaas trekt dit het niveau van het weekblad en de sector op een voor ons onaanvaardbare wijze omlaag.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Oké we gaan allemaal met volegige naam reacties geven.Hebben we dan dezelde bescherming als Dhr. Wilders? We hebben vrije meningsuiting, maar steek je je kop boven het maaiveld uit dan ben je hem kwijt.

    Geplaatst door: johan d op
  • Als de binnenvaart zo zakelijk(Matig?) zou zijn als vakkundig (200%?)Mischien werd er dan meer onder eigen naam geschreven? En de boven genoemde organizaties mogen ook met hardere bewoording De verladers (EVO)zeggen als er niet voor betaald wordt de veiligheid ernstig in gevaar komt!Maar deze zijn te lief voor die de binnenvaart uitbuiten!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Imagoschade…Weet het gros wel wat dat woord inhoud
    Niet dat gescheld op elkaar Maar hoe de mensen vaktechnisch bezig zijn
    Niemand geloofd toch dat er gevaren wordt met miljoenen-spullen VOOR/Tegen die vrachtprijzen MET de tomeloze “domme” inzet
    En alles pikken walstroom, vaarsnelheden Ligplaatsinkrimping Noem maar op

    Er is totaal geen ruggegraad dat er mensen eens op durven te staan en roepen dat het zo niet verder kan
    Nee neem de banken die mogen wel de serieuze mensen wel naar de andere wereld helpen door hun manier van handelen Maar daar zijn geen scheldwoorden woorden voor nodig Die zijn zo mooi geschreven dat het WEL op een manier overkomt dat het een mokerslag in je …gezicht is
    Nee gaan we ons druk maken over een paar scheldwoorden

    Mensen die willen begrijpen wat er speelt in onze branche verdiepen zich wel ergens in En laten zich niet afschrikken door een paar schreeuwers
    Bij elk forum welke je verzint komen “zulke” taferelen voor

    Laat lekker WEL in beschaafde anonimiteit geschreven worden Dan weten we wat er speelt en kan de waarheid boven komen
    Maar ik vraag me af of de stropdassenboys deze site forum wel lezen
    Als dat het geval was, was er allang wat veranderd in deze shit situatie Sorry voor mijn taal

    Vraag me ondertussen wel af waarom er steeds verhalen opduiken over dronken schippers Ik denk dat de mentale rekbaarheid van de mens ook grenzen kent

    Geplaatst door: Maria op
  • Ep Nozema,

    Ik ben het met U eens dt de kwaliteit op dit forum rond uit laag is.
    Als we onder naam moeten schrijven, kunnen we dit forum beter sluiten, dan zullen we een enkele reactie zien, en dan van iedere keer de zelfde schrijvers. We zijn als binnenvaarders nu eenmaal een moeilijke beroepsgroep. Velen van ons zitten toch in een soort harnas waar we niet uitkomen, omdat we, met een paar mensen op, een eilandje wonen en geen contact met andere medeburgers hebben. De schippers willen in principe maar 1 ding, en dat is VAREN en PRATEN. Je kunt dat zien
    aan de vrachten in 2009 toen Krotzenburg onder de 2 euro zakte. Iedereen wist dat je daar niets aan kon verdienen, maar je vaart wel! En dan is de uitlaatklep, dit forum, want dan kun je heerlijk iedereen de schuld geven van die slechte reis, behalve jezelf! Als je op dit forum niet meer onder pseudoniem mag schrijven, kun je het beter sluiten, want dan is er niets meer te lezen. En laten we eerlijk zijn, het is niet altijd netjes wat er geschreven word, maar het word wel gelezen, en dat is natuurlijk precies wat je wilt als je in de media zit. LEZEN en SCHRIJVEN.

    Geplaatst door: peter op
  • Dag Dirk,

    Mensen die echt iets te melden hebben doen dit niet vanwege het vaak babbelbox gehalte op deze site.

    Jou standpunt veroorzaakt dat serieuze, interessante en/of inhoudelijke reacties uitblijven.

    Heel jammer en onnodig.

    Zeg Dirk, mag jij dit in je eentje beslissen ?

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Slappe Dirk en sterke Jan,

    Een duidelijk en goed verhaal Jan, kan me er goed in vinden. En nu op naar een Sterke Dirk.

    Geplaatst door: John Verboom op
  • Slappe Dirk

    Ondanks het feit dat het grootste deel van de binnenvaart zich ergert aan de anonieme reacties op de Schuttevaer site, kan site beheerder Dirk er maar niet toe komen om te stoppen met de anonieme en pseudonieme reacties weer te geven.
    En waarom niet, Dirk? Het moet laagdrempelig blijven voor een breed publiek, vindt Dirk. Wel, ik denk dat van de bedrijfstak binnenvaart de drempel een stuk hoger mag komen te liggen, Dirk, zodat we in ieder geval kunnen zien, wie denkt de wijsheid in pacht te hebben en we weten tegen wie we ons kunnen verweren. Feit is dat nu iedereen kan reageren, dus ook iemand die voor zijn plezier olie op het vuur gooit, maar ook de schippers die (zoiets gebeurt alleen in de binnenvaart) een ander ongenuanceerd afzeiken. Het lijkt wel een “dark room”waar de meest smerige dingen gebeuren zonder dat men kan zien wie men voor zich heeft.
    Geeft men nog een beetje genuanceerde reactie noemt men zich bv Harrie, ventileert men enkel frustratie en jaloezie dan is het ineens H (misdadigers worden vaak ook aangeduid met alleen hun voorletter). Sommige insiders weten dan toch precies wie wat zegt maar de desbetreffende schipper kan er niets mee.
    De grootste ergernis is misschien wel dat we weten dat iedere buitenstaander dit ook kan lezen terwijl die soms alleen maar uit belangstelling of interesse de site bezoekt. Welke indruk maak je dan als bedrijfstak? De BVB kan in een jaar niet goedmaken wat hier in een jaar kapotgemaakt wordt aan imago en uitstraling. En dat is allemaal voor het grootste deel te voorkomen door anonieme en pseudonieme reacties te weren. Deze kleine inspanning ben je volgens mij verplicht te leveren, Dirk, gezien het feit dat jij je geld aan onze bedrijfstak verdient, zolang die inspanning voor jou teveel gevraagd is blijf je voor mij, Slappe Dirk.

    Jan Blonk
    ms Princess

    Geplaatst door: Jan Blonk op
  • Geachte heer van der Meulen,

    Buiten het mailcontact over dit onderwerp wat uwerzijds gestopt werd.

    Blijf u uitgangspunt hieromtrend niet begrijpen, alle andere sectoren waar u over praat zijn ze dagelijks MET klanten bezig. Maar wij werken VOOR klanten waar we zelf niet mee praten, degene die dat wel doen reageren echt niet. Laat nu daar net het verschil zitten, ik vind het echt jammer dat u dat niet wil of mag inzien.

    Laat eens 1 maand de lezers reageren met hun naam cq scheepsnaam, dan krijgt de site een veel belangrijkere functie dan dat hij nu heeft.

    Geplaatst door: Jan Snoei op
  • Redactie Schuttevaer

    Laat ik voorop stellen dat ik niets tegen anonieme reacties heb. Het kan drempelverlagend werken om de benodigde informatie van de doelgroep, in dit geval schippers, te krijgen.

    Het toelaten van anonieme reacties houdt in dat deze geredigeerd moeten worden. Dat is uw taak. Ik ga ervan uit dat totaal onzinnige reacties niet toegelaten worden [ huisregel 9].

    Meer specifiek betekent dit dat u bepaalt welke reactie u toelaat en welke niet. U bent als het ware dictator [Volgens een ‘enge definitie’ is een dictator iemand die volledige en onbegrensde alleenheerschappij heeft ] bron; wikipedia, van deze site. U ziet hoe snel je een sfeer creëer alleen door een overigens correcte woordkeuze. Dat u achteraf aan de lezers overlaat of zij deze reactie laten staan is een ander kwestie, u heeft de reactie al toegelaten. Het is alsof je aan een executiepeloton vraagt of zij wel of niet de trekker willen overhalen.

    Vorig jaar waren er in uw top 10 van meest gelezen onderwerpen slecht 2 die geen verband hielden met een ongeluk of ongeval. Beide onderwerpen waren gerelateerd aan initiatieven waar ik een rol in speelde namelijk het Rent-a-Ship initiatief. Op het artikel Rent-a-Ship mist draagvlak waren er 227 reacties, slecht 20 mensen reageren onder eigen naam.

    Wat de bonden en ook ik u verwijten is niet zozeer het feit dat u anonieme reacties toestaat maar de inhoud van die reacties. We weten allemaal wat imagoschade is en hoe moeilijk zoiets is aan te tonen. Desalniettemin is het er wel. Kijk alleen maar eens naar de beweringen over Veka in de anonieme reacties bij de recente tankvaartartikelen. Er worden beweringen voor en tegen gedaan die op alleen geruchten gebaseerd zijn. Een goed journalist heeft een betrouwbare bron.

    Maar er is een alternatief, voor mensen die serieus over zaken willen discussiëren en niet bang zijn om hun naam eronder te zetten: de schippersvoorschippers.nl website, ook gratis.

    Ook voor de tankvaart die nu in zwaar weer komt is er een speciaal tankvaartforum waar allen die mede tankvaart te maken dus ook bevrachters over een oplossing kunnen praten, uiteraard niet anoniem.

    Met vriendelijke groet
    Anton van Megen
    Op persoonlijke titel

    Geplaatst door: anton op
  • Als schipperszoon (aan de wal wonend) vragen mensen mij wel eens hoe de binnenschippers te typeren. Ik antwoord altijd ‘net als mensen aan de wal, je hebt ze in alle soorten en maten’.
    Als KS/CBRB/KB van mening zijn dat de totale binnenvaart imago schade leidt omdat er óók reacties geplaatst worden die storend kunnen zijn, dan zeg ik: ‘dat is angst-denken, niemand gaat de binnenvaart over een kam scheren om nog geen 1%’.
    En als je wilt voorkomen dat die enkeling op enigerlei wijze de mond gesnoerd wordt kun je je afvragen wat dat voor beeld oproept.
    Ik heb waargenomen dat schippers onderling elkaar terechtwezen als er commentaren waren die te ver gingen. En dat leek mij zeer correct.

    Mvgr,

    Geplaatst door: Marius de Groot op
  • Sorry hoor Dirk, maar dat anonieme reacties in principe niet bestaan klopt niet. Het is eerder zo, dat iedere reactie vooreerst anoniem is.

    Ik zelf heb minstens 2 (werkende) mailadressen bij hotmail en co met fictieve namen en woonplaatsen zoals Alabama. Deze worden door mij gebruikt om de spam en reclamevloed op bv. Facebook te onderbinden. Ook worden deze mailadressen af en toe gebruikt om een anonieme reactie te plaatsen, meestal daar waar mijn mening, voor familie en vriendenkring, van groot nadeel kan zijn. Verder houd ik mij anoniem echt aan der regels van goed gedrag en zeden.

    Reacties bij online media als schuttevaer.nl is dus, als je niet met geregistreerde users werkt, enkel anoniem mogelijk of helemaal niet.

    Toch begrijp ik de kantoorbonden niet! Ten eerste lees ik de meeste reacties (onder de gordel) niet eens. Ten tweede heb ik, daar waar een reactie tegen de bonden zelf gericht was, meestal een tegenreactie gelezen. Ik geef toe, dat het laatste met -meerwerk- is verbonden.

    Ten derde leven wij in een tijdperk, waar ik zo juist bij GOOGLE EARTH een fotootje (met blote k..t) op het CBRB gebouw in Rotterdam heb gezet.
    Deze foto is voor iedereen te zien onder http://www……...

    Nee niet gaan zoeken mensen, ik heb dit echt niet gedaan!! Maar het had wel gekund, en dat geheel ANONIEM

    Groetjes
    Berthold

    Geplaatst door: Berthold Zimmer op
  • Ik lees hier de term uitlaatklep, vergeet echter niet dat een site als deze ook een visitekaartje op het www voor onder andere de binnenvaart is.
    Bevrachters, toeleveranciers, overheidsdienstem en andere aan de binnenvaart gerelateerde bedrijven lezen hier ook om op de hoogte te blijven van de actuele stand van zaken. Het commentaar dat in de comments wordt geloosd draagt er niet altijd aan bij dat het visitekaartje der algehele binnenvaart er erg goed uit ziet. Toch is het maar een klein deel van de, ontevreden, schippers die hier zijn gal komt spuwen. Deze verzieken het totaal beeld voor de gemiddelde, hard werkende, minder klagende en in ieder geval hoffelijke schipper.

    Laten we het op deze website niet een stoffig beduimeld visitekaartje worden maar meer een vaandel der binnenvaart. Jammere, foeteren en klagen kan beter worden gedaan op een forum der binnenvaart.

    Geplaatst door: ep nozema op
  • Het lijkt misschien niet netjes anoniem te schrijven.
    Het is echter, voor veel mensen, toch een soort uitlaatklep om je frustaties van je af te schrijven. Dat dit soms te ver gaat mag duidelijk zijn. Het gebeurd natuurlijk veel dat we met de mond praten en met de pen toch een andere mening zijn toegedaan. Dit is opzich denk ik niet slecht, want als we op de verjaardag, van iemand echt zeggen wat we denken, word het er dikwijls niet gezelliger op. Dus ik denk zo doorgaan, dat houd discussies veel levender. Maar onzin er af.

    Geplaatst door: peter op
  • Geachte heer Vermeulen en KS/CBRB/KB,

    Ik vind het ook schrijnend hoe de reacties zijn van lezers. Ik vraag mij af of het alleen schippers zijn die reageren, maar u geeft aan wie er achter een reactie zit omdat bij u de gegevens
    bekend zijn. Misschien is het een idee om diegene een mail te sturen over hun gedrag die zij op schrift af reageren.
    Heb zelf wel begrip voor mijn concurenten die het
    financieel heel zwaar hebben, want de kern van alle onvrede zit hem volgens mij in de situatie waar we ons in bevinden en er geen hogere instantie is die deze sector te hulp schiet.
    Helaas zie ik daar ook geen verandering in komen en zal de onvrede toe gaan nemen, het is alleen maar een kwestie van tijd. Hopelijk neemt een ieder hierin zijn verantwoordelijkheid en probeert men het tij te keren.
    Respect en moraal naar elkander is het grootste goed waar wij met zijn allen de sleutelrol in hebben.
    Laten wij dat niet verloren laten gaan, voorbeelden in de wereld leert ons hoe erg het is als het mis gaat. Zelf moet ik er ook mijn best voor doen om te anticiperen in deze fase waar we met ons allen bevinden en merk dat het heel moeilijk is.
    Ik denk dat het heel moeilijk te beoordelen is waar de grens ligt omdat als het je persoonlijk treft je nooit weet wat een situatie met je doet.
    De bonden kunnen een voorbeeld zijn/worden mits zij laten zien met elkaar om de tafel te gaan en samen te gaan werken. Deze tijd is het uitgesproken moment om alle persoonlijke belangen op zij te zetten en op een constuktieve manier samen te gaan werken wat weer een goede positieve uitstraling naar leden en toekomstige leden en sector zal hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Jacob op
  • Gewoon niet zo slap zijn. En optreden tegen de anonieme reacties. Het getuigt niet van veel professionaliteit om van die zielige en misselijk makende reacties te plaatsen. En dan ook nog anoniem. Niet verschuilen achter huisregels. Het gewoon verbieden.

    Geplaatst door: André Nieuwkoop op
  • Anoniem, het zou niet moeten, maar soms kan je zelfs in een democratie niet anders, als je ergens hebt geladen of gelost en er heeft iets voorgevallen, je wilt je gal er over spuien wordt het je niet altijd in dank afgenomen, met het nadeel dat je geen werk meer kan doen voor die persoon, en het zijn toch meestal dezelfde die de wantoestanden aan de kaak willen stellen.
    Dus wat dat betreft heb je weinig keus.
    Ben er wel mee eens dat het over het onderwerp moet gaan, en het taalgebruik passend moet wezen, voorts is het nog maar de vraag of alle reacties van binnenschippers of daaraan gerelateerde bedrijven zijn.
    Over spelfouten vind ik helemaal belachelijk we hebben niet allemaal de capaciteit om door te leren, vindt wel dat sommige mensen die over vaarwegen mopperen of liggeld en aanverwante zaken zich bij de bonden moeten melden waar ze lid van zijn, en zo nietsnel aansluiten en niet de andere de kastanjes uit het vuur laten halen.
    Voor de bonden een tip, ga eerst is met de ASV om tafel zitten deze onenigheid onder elkaar is ook geen schoonheidsprijs voor de sector.

    Geplaatst door: Hagens op

Reageer

Organisaties: Stop anonieme reacties | Schuttevaer.nl

Organisaties: Stop anonieme reacties

De binnenvaartorganisaties Koninklijke Schuttevaer, Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart en Kantoor Binnenvaart vragen de Schuttevaer-hoofdredacteur in een open brief anonieme reacties op Schuttevaer.nl voortaan te weigeren.

Een deel van de reagerende lezers heeft volgens de organisaties niet in de gaten hoeveel schade ze de binnenvaart toebrengen. ‘Scheldpartijen, speculaties en verdachtmakingen, onjuistheden en slecht taalgebruik voeren de boventoon in de anonieme reacties op Schuttevaer.nl. Helaas trekt dit het niveau van het weekblad en de sector op een voor ons onaanvaardbare wijze omlaag.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Oké we gaan allemaal met volegige naam reacties geven.Hebben we dan dezelde bescherming als Dhr. Wilders? We hebben vrije meningsuiting, maar steek je je kop boven het maaiveld uit dan ben je hem kwijt.

    Geplaatst door: johan d op
  • Als de binnenvaart zo zakelijk(Matig?) zou zijn als vakkundig (200%?)Mischien werd er dan meer onder eigen naam geschreven? En de boven genoemde organizaties mogen ook met hardere bewoording De verladers (EVO)zeggen als er niet voor betaald wordt de veiligheid ernstig in gevaar komt!Maar deze zijn te lief voor die de binnenvaart uitbuiten!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Imagoschade…Weet het gros wel wat dat woord inhoud
    Niet dat gescheld op elkaar Maar hoe de mensen vaktechnisch bezig zijn
    Niemand geloofd toch dat er gevaren wordt met miljoenen-spullen VOOR/Tegen die vrachtprijzen MET de tomeloze “domme” inzet
    En alles pikken walstroom, vaarsnelheden Ligplaatsinkrimping Noem maar op

    Er is totaal geen ruggegraad dat er mensen eens op durven te staan en roepen dat het zo niet verder kan
    Nee neem de banken die mogen wel de serieuze mensen wel naar de andere wereld helpen door hun manier van handelen Maar daar zijn geen scheldwoorden woorden voor nodig Die zijn zo mooi geschreven dat het WEL op een manier overkomt dat het een mokerslag in je …gezicht is
    Nee gaan we ons druk maken over een paar scheldwoorden

    Mensen die willen begrijpen wat er speelt in onze branche verdiepen zich wel ergens in En laten zich niet afschrikken door een paar schreeuwers
    Bij elk forum welke je verzint komen “zulke” taferelen voor

    Laat lekker WEL in beschaafde anonimiteit geschreven worden Dan weten we wat er speelt en kan de waarheid boven komen
    Maar ik vraag me af of de stropdassenboys deze site forum wel lezen
    Als dat het geval was, was er allang wat veranderd in deze shit situatie Sorry voor mijn taal

    Vraag me ondertussen wel af waarom er steeds verhalen opduiken over dronken schippers Ik denk dat de mentale rekbaarheid van de mens ook grenzen kent

    Geplaatst door: Maria op
  • Ep Nozema,

    Ik ben het met U eens dt de kwaliteit op dit forum rond uit laag is.
    Als we onder naam moeten schrijven, kunnen we dit forum beter sluiten, dan zullen we een enkele reactie zien, en dan van iedere keer de zelfde schrijvers. We zijn als binnenvaarders nu eenmaal een moeilijke beroepsgroep. Velen van ons zitten toch in een soort harnas waar we niet uitkomen, omdat we, met een paar mensen op, een eilandje wonen en geen contact met andere medeburgers hebben. De schippers willen in principe maar 1 ding, en dat is VAREN en PRATEN. Je kunt dat zien
    aan de vrachten in 2009 toen Krotzenburg onder de 2 euro zakte. Iedereen wist dat je daar niets aan kon verdienen, maar je vaart wel! En dan is de uitlaatklep, dit forum, want dan kun je heerlijk iedereen de schuld geven van die slechte reis, behalve jezelf! Als je op dit forum niet meer onder pseudoniem mag schrijven, kun je het beter sluiten, want dan is er niets meer te lezen. En laten we eerlijk zijn, het is niet altijd netjes wat er geschreven word, maar het word wel gelezen, en dat is natuurlijk precies wat je wilt als je in de media zit. LEZEN en SCHRIJVEN.

    Geplaatst door: peter op
  • Dag Dirk,

    Mensen die echt iets te melden hebben doen dit niet vanwege het vaak babbelbox gehalte op deze site.

    Jou standpunt veroorzaakt dat serieuze, interessante en/of inhoudelijke reacties uitblijven.

    Heel jammer en onnodig.

    Zeg Dirk, mag jij dit in je eentje beslissen ?

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Slappe Dirk en sterke Jan,

    Een duidelijk en goed verhaal Jan, kan me er goed in vinden. En nu op naar een Sterke Dirk.

    Geplaatst door: John Verboom op
  • Slappe Dirk

    Ondanks het feit dat het grootste deel van de binnenvaart zich ergert aan de anonieme reacties op de Schuttevaer site, kan site beheerder Dirk er maar niet toe komen om te stoppen met de anonieme en pseudonieme reacties weer te geven.
    En waarom niet, Dirk? Het moet laagdrempelig blijven voor een breed publiek, vindt Dirk. Wel, ik denk dat van de bedrijfstak binnenvaart de drempel een stuk hoger mag komen te liggen, Dirk, zodat we in ieder geval kunnen zien, wie denkt de wijsheid in pacht te hebben en we weten tegen wie we ons kunnen verweren. Feit is dat nu iedereen kan reageren, dus ook iemand die voor zijn plezier olie op het vuur gooit, maar ook de schippers die (zoiets gebeurt alleen in de binnenvaart) een ander ongenuanceerd afzeiken. Het lijkt wel een “dark room”waar de meest smerige dingen gebeuren zonder dat men kan zien wie men voor zich heeft.
    Geeft men nog een beetje genuanceerde reactie noemt men zich bv Harrie, ventileert men enkel frustratie en jaloezie dan is het ineens H (misdadigers worden vaak ook aangeduid met alleen hun voorletter). Sommige insiders weten dan toch precies wie wat zegt maar de desbetreffende schipper kan er niets mee.
    De grootste ergernis is misschien wel dat we weten dat iedere buitenstaander dit ook kan lezen terwijl die soms alleen maar uit belangstelling of interesse de site bezoekt. Welke indruk maak je dan als bedrijfstak? De BVB kan in een jaar niet goedmaken wat hier in een jaar kapotgemaakt wordt aan imago en uitstraling. En dat is allemaal voor het grootste deel te voorkomen door anonieme en pseudonieme reacties te weren. Deze kleine inspanning ben je volgens mij verplicht te leveren, Dirk, gezien het feit dat jij je geld aan onze bedrijfstak verdient, zolang die inspanning voor jou teveel gevraagd is blijf je voor mij, Slappe Dirk.

    Jan Blonk
    ms Princess

    Geplaatst door: Jan Blonk op
  • Geachte heer van der Meulen,

    Buiten het mailcontact over dit onderwerp wat uwerzijds gestopt werd.

    Blijf u uitgangspunt hieromtrend niet begrijpen, alle andere sectoren waar u over praat zijn ze dagelijks MET klanten bezig. Maar wij werken VOOR klanten waar we zelf niet mee praten, degene die dat wel doen reageren echt niet. Laat nu daar net het verschil zitten, ik vind het echt jammer dat u dat niet wil of mag inzien.

    Laat eens 1 maand de lezers reageren met hun naam cq scheepsnaam, dan krijgt de site een veel belangrijkere functie dan dat hij nu heeft.

    Geplaatst door: Jan Snoei op
  • Redactie Schuttevaer

    Laat ik voorop stellen dat ik niets tegen anonieme reacties heb. Het kan drempelverlagend werken om de benodigde informatie van de doelgroep, in dit geval schippers, te krijgen.

    Het toelaten van anonieme reacties houdt in dat deze geredigeerd moeten worden. Dat is uw taak. Ik ga ervan uit dat totaal onzinnige reacties niet toegelaten worden [ huisregel 9].

    Meer specifiek betekent dit dat u bepaalt welke reactie u toelaat en welke niet. U bent als het ware dictator [Volgens een ‘enge definitie’ is een dictator iemand die volledige en onbegrensde alleenheerschappij heeft ] bron; wikipedia, van deze site. U ziet hoe snel je een sfeer creëer alleen door een overigens correcte woordkeuze. Dat u achteraf aan de lezers overlaat of zij deze reactie laten staan is een ander kwestie, u heeft de reactie al toegelaten. Het is alsof je aan een executiepeloton vraagt of zij wel of niet de trekker willen overhalen.

    Vorig jaar waren er in uw top 10 van meest gelezen onderwerpen slecht 2 die geen verband hielden met een ongeluk of ongeval. Beide onderwerpen waren gerelateerd aan initiatieven waar ik een rol in speelde namelijk het Rent-a-Ship initiatief. Op het artikel Rent-a-Ship mist draagvlak waren er 227 reacties, slecht 20 mensen reageren onder eigen naam.

    Wat de bonden en ook ik u verwijten is niet zozeer het feit dat u anonieme reacties toestaat maar de inhoud van die reacties. We weten allemaal wat imagoschade is en hoe moeilijk zoiets is aan te tonen. Desalniettemin is het er wel. Kijk alleen maar eens naar de beweringen over Veka in de anonieme reacties bij de recente tankvaartartikelen. Er worden beweringen voor en tegen gedaan die op alleen geruchten gebaseerd zijn. Een goed journalist heeft een betrouwbare bron.

    Maar er is een alternatief, voor mensen die serieus over zaken willen discussiëren en niet bang zijn om hun naam eronder te zetten: de schippersvoorschippers.nl website, ook gratis.

    Ook voor de tankvaart die nu in zwaar weer komt is er een speciaal tankvaartforum waar allen die mede tankvaart te maken dus ook bevrachters over een oplossing kunnen praten, uiteraard niet anoniem.

    Met vriendelijke groet
    Anton van Megen
    Op persoonlijke titel

    Geplaatst door: anton op
  • Als schipperszoon (aan de wal wonend) vragen mensen mij wel eens hoe de binnenschippers te typeren. Ik antwoord altijd ‘net als mensen aan de wal, je hebt ze in alle soorten en maten’.
    Als KS/CBRB/KB van mening zijn dat de totale binnenvaart imago schade leidt omdat er óók reacties geplaatst worden die storend kunnen zijn, dan zeg ik: ‘dat is angst-denken, niemand gaat de binnenvaart over een kam scheren om nog geen 1%’.
    En als je wilt voorkomen dat die enkeling op enigerlei wijze de mond gesnoerd wordt kun je je afvragen wat dat voor beeld oproept.
    Ik heb waargenomen dat schippers onderling elkaar terechtwezen als er commentaren waren die te ver gingen. En dat leek mij zeer correct.

    Mvgr,

    Geplaatst door: Marius de Groot op
  • Sorry hoor Dirk, maar dat anonieme reacties in principe niet bestaan klopt niet. Het is eerder zo, dat iedere reactie vooreerst anoniem is.

    Ik zelf heb minstens 2 (werkende) mailadressen bij hotmail en co met fictieve namen en woonplaatsen zoals Alabama. Deze worden door mij gebruikt om de spam en reclamevloed op bv. Facebook te onderbinden. Ook worden deze mailadressen af en toe gebruikt om een anonieme reactie te plaatsen, meestal daar waar mijn mening, voor familie en vriendenkring, van groot nadeel kan zijn. Verder houd ik mij anoniem echt aan der regels van goed gedrag en zeden.

    Reacties bij online media als schuttevaer.nl is dus, als je niet met geregistreerde users werkt, enkel anoniem mogelijk of helemaal niet.

    Toch begrijp ik de kantoorbonden niet! Ten eerste lees ik de meeste reacties (onder de gordel) niet eens. Ten tweede heb ik, daar waar een reactie tegen de bonden zelf gericht was, meestal een tegenreactie gelezen. Ik geef toe, dat het laatste met -meerwerk- is verbonden.

    Ten derde leven wij in een tijdperk, waar ik zo juist bij GOOGLE EARTH een fotootje (met blote k..t) op het CBRB gebouw in Rotterdam heb gezet.
    Deze foto is voor iedereen te zien onder http://www……...

    Nee niet gaan zoeken mensen, ik heb dit echt niet gedaan!! Maar het had wel gekund, en dat geheel ANONIEM

    Groetjes
    Berthold

    Geplaatst door: Berthold Zimmer op
  • Ik lees hier de term uitlaatklep, vergeet echter niet dat een site als deze ook een visitekaartje op het www voor onder andere de binnenvaart is.
    Bevrachters, toeleveranciers, overheidsdienstem en andere aan de binnenvaart gerelateerde bedrijven lezen hier ook om op de hoogte te blijven van de actuele stand van zaken. Het commentaar dat in de comments wordt geloosd draagt er niet altijd aan bij dat het visitekaartje der algehele binnenvaart er erg goed uit ziet. Toch is het maar een klein deel van de, ontevreden, schippers die hier zijn gal komt spuwen. Deze verzieken het totaal beeld voor de gemiddelde, hard werkende, minder klagende en in ieder geval hoffelijke schipper.

    Laten we het op deze website niet een stoffig beduimeld visitekaartje worden maar meer een vaandel der binnenvaart. Jammere, foeteren en klagen kan beter worden gedaan op een forum der binnenvaart.

    Geplaatst door: ep nozema op
  • Het lijkt misschien niet netjes anoniem te schrijven.
    Het is echter, voor veel mensen, toch een soort uitlaatklep om je frustaties van je af te schrijven. Dat dit soms te ver gaat mag duidelijk zijn. Het gebeurd natuurlijk veel dat we met de mond praten en met de pen toch een andere mening zijn toegedaan. Dit is opzich denk ik niet slecht, want als we op de verjaardag, van iemand echt zeggen wat we denken, word het er dikwijls niet gezelliger op. Dus ik denk zo doorgaan, dat houd discussies veel levender. Maar onzin er af.

    Geplaatst door: peter op
  • Geachte heer Vermeulen en KS/CBRB/KB,

    Ik vind het ook schrijnend hoe de reacties zijn van lezers. Ik vraag mij af of het alleen schippers zijn die reageren, maar u geeft aan wie er achter een reactie zit omdat bij u de gegevens
    bekend zijn. Misschien is het een idee om diegene een mail te sturen over hun gedrag die zij op schrift af reageren.
    Heb zelf wel begrip voor mijn concurenten die het
    financieel heel zwaar hebben, want de kern van alle onvrede zit hem volgens mij in de situatie waar we ons in bevinden en er geen hogere instantie is die deze sector te hulp schiet.
    Helaas zie ik daar ook geen verandering in komen en zal de onvrede toe gaan nemen, het is alleen maar een kwestie van tijd. Hopelijk neemt een ieder hierin zijn verantwoordelijkheid en probeert men het tij te keren.
    Respect en moraal naar elkander is het grootste goed waar wij met zijn allen de sleutelrol in hebben.
    Laten wij dat niet verloren laten gaan, voorbeelden in de wereld leert ons hoe erg het is als het mis gaat. Zelf moet ik er ook mijn best voor doen om te anticiperen in deze fase waar we met ons allen bevinden en merk dat het heel moeilijk is.
    Ik denk dat het heel moeilijk te beoordelen is waar de grens ligt omdat als het je persoonlijk treft je nooit weet wat een situatie met je doet.
    De bonden kunnen een voorbeeld zijn/worden mits zij laten zien met elkaar om de tafel te gaan en samen te gaan werken. Deze tijd is het uitgesproken moment om alle persoonlijke belangen op zij te zetten en op een constuktieve manier samen te gaan werken wat weer een goede positieve uitstraling naar leden en toekomstige leden en sector zal hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Geplaatst door: Jacob op
  • Gewoon niet zo slap zijn. En optreden tegen de anonieme reacties. Het getuigt niet van veel professionaliteit om van die zielige en misselijk makende reacties te plaatsen. En dan ook nog anoniem. Niet verschuilen achter huisregels. Het gewoon verbieden.

    Geplaatst door: André Nieuwkoop op
  • Anoniem, het zou niet moeten, maar soms kan je zelfs in een democratie niet anders, als je ergens hebt geladen of gelost en er heeft iets voorgevallen, je wilt je gal er over spuien wordt het je niet altijd in dank afgenomen, met het nadeel dat je geen werk meer kan doen voor die persoon, en het zijn toch meestal dezelfde die de wantoestanden aan de kaak willen stellen.
    Dus wat dat betreft heb je weinig keus.
    Ben er wel mee eens dat het over het onderwerp moet gaan, en het taalgebruik passend moet wezen, voorts is het nog maar de vraag of alle reacties van binnenschippers of daaraan gerelateerde bedrijven zijn.
    Over spelfouten vind ik helemaal belachelijk we hebben niet allemaal de capaciteit om door te leren, vindt wel dat sommige mensen die over vaarwegen mopperen of liggeld en aanverwante zaken zich bij de bonden moeten melden waar ze lid van zijn, en zo nietsnel aansluiten en niet de andere de kastanjes uit het vuur laten halen.
    Voor de bonden een tip, ga eerst is met de ASV om tafel zitten deze onenigheid onder elkaar is ook geen schoonheidsprijs voor de sector.

    Geplaatst door: Hagens op

Reageer