Gezinsvaart bijna vergeten groep

Schipper Marius Kornet (36 jaar) bestelde zijn nieuwe Vectura in 2006 in China, maar door de lange levertijd kwam het casco pas twee jaar later naar Nederland om in Werkendam te worden afgebouwd. Dat was zijn geluk, in die twee jaar bleven de cascoprijzen alleen maar stijgen. Maar toen hij in 2009 eindelijk de Werkendamse haven kon uitvaren, was de crisis in de binnenvaart in volle omvang losgebarsten.

Gezinsvaart bijna vergeten groep

Marius Kornet blij met ‘vastigheid’ containervaart
‘Het is maar goed dat er schepen zijn met spudpalen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Gezinsvaart bijna vergeten groep | Schuttevaer.nl

Gezinsvaart bijna vergeten groep

Schipper Marius Kornet (36 jaar) bestelde zijn nieuwe Vectura in 2006 in China, maar door de lange levertijd kwam het casco pas twee jaar later naar Nederland om in Werkendam te worden afgebouwd. Dat was zijn geluk, in die twee jaar bleven de cascoprijzen alleen maar stijgen. Maar toen hij in 2009 eindelijk de Werkendamse haven kon uitvaren, was de crisis in de binnenvaart in volle omvang losgebarsten.

Gezinsvaart bijna vergeten groep

Marius Kornet blij met ‘vastigheid’ containervaart
‘Het is maar goed dat er schepen zijn met spudpalen’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer