Monitoringsplan

Rederijen halen deadline niet: EU-ETS voor de zeevaart kent een rommelige start

Veel zeevaartrederijen hebben de eerste deadline van het Europese emissiehandelssysteem (EU-ETS) niet gehaald. Het is exemplarisch voor de eerste maanden van het op 1 januari 2024 ingevoerde EU-ETS. Veel is nog onduidelijk, niet op orde en vaag. Ondertussen volgen de deadlines elkaar in rap tempo op.

Cosco Shipping is een grote niet-EU rederij die rapporteert bij de NEa. De rederij is vaak, zoals op de foto, in Rotterdam. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rederijen halen deadline niet: EU-ETS voor de zeevaart kent een rommelige start | Schuttevaer.nl
Monitoringsplan

Rederijen halen deadline niet: EU-ETS voor de zeevaart kent een rommelige start

Veel zeevaartrederijen hebben de eerste deadline van het Europese emissiehandelssysteem (EU-ETS) niet gehaald. Het is exemplarisch voor de eerste maanden van het op 1 januari 2024 ingevoerde EU-ETS. Veel is nog onduidelijk, niet op orde en vaag. Ondertussen volgen de deadlines elkaar in rap tempo op.

Cosco Shipping is een grote niet-EU rederij die rapporteert bij de NEa. De rederij is vaak, zoals op de foto, in Rotterdam. Foto ANP

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer