Esso legt aansprakelijkheid calamiteit bij tankerschippers

‘Een eenzijdig dictaat’, noemt mr. Jan Vogelaar, secretaris Juridische Zaken van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB), de brief waarmee Esso Nederland zich wil vrijwaren voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de noodstop op de lospomp van binnenvaarttankers.

De stopinstallatie is voor de tankterminals en tankers sinds 1 januari wettelijk verplicht. Het stelt het losbedrijf in staat op afstand de lospomp van het schip te stoppen. Maar dat is niet zonder risico.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Esso legt aansprakelijkheid calamiteit bij tankerschippers | Schuttevaer.nl

Esso legt aansprakelijkheid calamiteit bij tankerschippers

‘Een eenzijdig dictaat’, noemt mr. Jan Vogelaar, secretaris Juridische Zaken van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB), de brief waarmee Esso Nederland zich wil vrijwaren voor schade die voortvloeit uit het gebruik van de noodstop op de lospomp van binnenvaarttankers.

De stopinstallatie is voor de tankterminals en tankers sinds 1 januari wettelijk verplicht. Het stelt het losbedrijf in staat op afstand de lospomp van het schip te stoppen. Maar dat is niet zonder risico.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer