Zembla vaart met kolen

Dolderman in Dordrecht heeft het ms Zembla (135 x 17,10 meter) opgeleverd aan de familie Van de Wijgaart. Dolderman plaatste twee Caterpillar 3512 hoofdmotoren, een C32 boegschroefmotor en twee generatoren.

Zembla vaart met kolen

De Zembla is uitgerust met spudpalen van Van Wijk. Het casco is in eigen beheer door de familie Van de Wijgaart gebouwd in China. Het is de derde Zembla die de familie heeft laten bouwen. Het schip heeft inmiddels al enkele reizen gedaan. De bevrachting wordt verzorgd door Trans Shuttle, het in juli opgerichte bevrachtingskantoor van de familie. ‘Het is nu een beetje rustig in de containervaart, daarom bevrachten we de Zembla nu ook met kolen’, zegt Addo van de Wijgaart. Bedoeling is dat de Zembla straks vooral met containers vaart. Het schip kan 400 teu meenemen en beschikt over twintig reefer aansluitingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zembla vaart met kolen | Schuttevaer.nl

Zembla vaart met kolen

Dolderman in Dordrecht heeft het ms Zembla (135 x 17,10 meter) opgeleverd aan de familie Van de Wijgaart. Dolderman plaatste twee Caterpillar 3512 hoofdmotoren, een C32 boegschroefmotor en twee generatoren.

Zembla vaart met kolen

De Zembla is uitgerust met spudpalen van Van Wijk. Het casco is in eigen beheer door de familie Van de Wijgaart gebouwd in China. Het is de derde Zembla die de familie heeft laten bouwen. Het schip heeft inmiddels al enkele reizen gedaan. De bevrachting wordt verzorgd door Trans Shuttle, het in juli opgerichte bevrachtingskantoor van de familie. ‘Het is nu een beetje rustig in de containervaart, daarom bevrachten we de Zembla nu ook met kolen’, zegt Addo van de Wijgaart. Bedoeling is dat de Zembla straks vooral met containers vaart. Het schip kan 400 teu meenemen en beschikt over twintig reefer aansluitingen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer