‘Meteen al euro erbij naar Moezel’

‘Naar de Moezel werd maandag 5,50 euro per ton geboden en dat is toch een euro erbij’, meldde directeur Anton van Megen van de European United Barge Owners (EUBO) dinsdag, een dag na het begin van EUBO-actie voor ‘Gewenste Tarieven’ in de binnenvaart. ‘Maar onze leden weigeren dit werk nog steeds, ze willen minimaal 5,80 euro naar de Moezel.’

Door Marja de Vet
Zeker 300 schippers hebben zich volgens Van Megen solidair verklaard met de strijd voor betere tarieven. De EUBO adviseert zijn kolen vervoerende leden vanaf 15 februari geen werk meer aan te nemen onder de tarieven die als minimaal wenselijk uit een enquête onder kolenschippers naar voren zijn gekomen.
‘Gisteren zijn twee koppelverbanden bevracht naar Karlsruhe voor 5,50 euro per ton. Die prijs was de laatste weken 3,50 euro per ton. Kanttekening hierbij is wel dat het een actie van een bevrachter is, die vindt dat de schipper inderdaad recht heeft op een hogere vracht en die zijn verlies neemt in slechte tijden. Bevrachters hebben ook wel tijden gehad dat zij op hun contract van 5,20 euro per ton een mooi winstje draaiden als het voor 3,50 euro wegging.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (32)

  • Beste Anton,Ik wens je veel succes met uw cooperatief en veel sterkte want er zal nog veel onterechte kritiek op U afkomen.Hopelijk krijg je medewerking van al uw leden want die heb je verdient.
    Groeten,De Roeck Luc MS Saphir

    Geplaatst door: De Roeck Luc op
  • Anton v megen is een slim en integer man, en geen buitenstaander.
    De bonden en mr v d Sluis die ons iets op wil dringen dat zijn buitenstaanders geworden. zonder inspraak ,voor hebzuchtige grote nieuwbouwschippers laten betalen die de gehele markt kapot hebben gemaakt
    dat is pas schande en het gaat maar door die nieuwbouw.
    Mischien zou een scheepsbond met Anton en de Eubo een nieuwe perspectiev brengenIK hoop dat hij succes heeft, geluk Tjen.

    Geplaatst door: tjen op
  • Ach de Duitse rederijen haden toch al de schepen en de bak/boten afgescheven bedankt heren schippers voor de goede afbouw we kunnen er weer jaren mee vooruit wilt u niet bij ons komen werken

    Geplaatst door: Jantje op
  • Ik ken er nog een. Groot is machtig. Maar met een hypotheep op je nek wordt je nu gek

    Geplaatst door: Jantje op
  • Mensen laat u vertegenwoordigen door een bond dan kunnnen we een vuist maken en laad min 60 proc van uw schip .

    Geplaatst door: Jantje op
  • Het is denk ik wel onzin wat Klaas schrijft. Ten eerste slaat de opmerking over de beursen/toerbeurt in combinatie met innovatie kant nog wal: ten eerste werd er toen door ondernemers ook ge-innoveerd en was er zelfs toen sprake van (kleine) nieuwbouwgolven. Ten andere is de huidige nieuwbouw niet tot stand gekomen uit een gezonde vrije marktwerking of goed ondernemersschap, maar werd de nieuwe tonnage vaak zonder geschreven ondernemingsplan of marktonderzoek toegevoegd aan de markt, maar werden bouw en aankoop beslissingen genomen op grond van kuddegedrag (wat de buren kunnen bouwen, dat kunnen wij ook etc.). Bovendien is het niet zo dat een ondernemer mag doen en laten op de markt wat hij of zij zelf graag wilt, want hoewel wettelijk de ondernemer alle vrijheid krijgt om zelf zijn eigen beslissingen te nemen, horen deze beslissingen wel ingekadert te liggen tussen bepaalde morale waarden en normen. Ondernemerschap zou Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen moeten zijn; niet alleen rekening houden met de shareholder(aandeelhouder of eigenaar) maar ook met de stakeholders(personeel, toeleveringsbedrijven, milieu, omgeving etc.). Uit de bovenstaande definitie van ondernemerschap zal het voor iedereen duidelijk zijn, dat structreel/langdurig onder de kostprijs varen en beslissingen nemen waarvan men kan weten dat deze (nodeloos) nadelig zijn voor anderen, niet maatschappelijk verantwoord is. Misschien is het in dit licht wel verantwoord om lid te worden van de EUBO; ja een morele verplichting tegenover de ander.

    Geplaatst door: Anton op
  • Dit is geen onzin wat klaas hier schrijft, het is helaas de waarheid…

    Geplaatst door: een verwarde op
  • klaas, we hebben een mooie nieuwe vloot schepen met armoede en torenhoge hypotheken , op de beurs geen armoede en kleine hypotheken ,je moet geen onzin uit kramen

    Geplaatst door: j.r.e. op
  • Prima initiatief om de vracht hoger te krijgen, maar er is nog een probleem. De ca 30% teveel aan schepen om die kolen straks tegen een rendabel tarief weg te varen. Dus blijft u 30% van de tijd stilliggen. Dan is een rendabel tarief toch nog te weinig. M.a.w. er moet ook nog 30% van deze vloot stil gelegd worden om de anderen rendabel te laten zijn.
    Daar wordt ook nog steeds aan gewerkt door bonden ondanks tegenstand van NMa.

    Sterkte met deze actie

    Geplaatst door: Jan Veldman op
  • Gelukkig heeft men in 1999 de beurzen en toerbeurten opgeheven. Dit was een belemmering voor innovatie in de binnenvaart. En gelukkig hebben we nu een prachtige vloot binnenschepen,het is jammer dat de kleinere schepen ook niet verder vernieuwd zijn want daar is ook veel behoefte aan.Het mag dan ook niet zo zijn dat als het een jaartje wat minder is een aantal ondernemres allerlei gekke acties gaat ondernemen en zelfs schepen opgaan bellen wat die aan het doen zijn! Heren er is een vrije markt en iedereen heeft het zelfde recht om een reis aan te nemen voor wat voor prijs dan ook. Ook heeft U het recht kontrakten af te sluiten etc. We zijn allemaal zelfstandig en we hebben allemaal ons ondernemers plan geschreven en daar dient men zich aan te houden en nals je met iemand wil samenwerken is dat prima, maar doe dit niet via intimidaties.

    Geplaatst door: klaas op
  • is er eindelijk iemand die een hoop schippers bijelkaar krijgt, proberen jullie die weer uit elkaar te drijven met commentaar wat kant nog wal raakt. Trouwens, Anton leest niemand de les voor welke vracht er gevaren moet worden, maar heeft een enquete gehouden en dit zijn de uitkomsten, adviesprijzen, zoals elke branch heeft. Het staat je vrij om voor meer of minder aan te nemen. Hoe iemand z’n financiering eruit ziet hoef je niet over te oordelen, maar benut de mogelijkheden!!!

    Geplaatst door: pieter op
  • respect voor anton anton,een man die de binnenvaart een warm hart toedraagt.maaaar minder respect voor de ondernemers die iemand nodig hebben zoals anton,om vrachten omhoog te krijgen(hebben en houden proberen te redden)ieder normaal denkende ondernemer vaart niet een jaar onder een normaal tarief,om dan hulp in te roepen van een (buitenstaander)die het beter weet hoe het moet dan de betreffende ondernemers die al meer als jaar onder kostprijs zelf hebben, aangenomen.zo zie je maar het kuddegedrag is altijd geweest en zal altijd blijven bestaan in de binnenvaart.wat ga er gebeuren als de bevrachters niet meer betalen als 5.4€ naar moezel?een jaar blijven liggen want wij willen 5.8?! de kvb,zullen het wel wegvaren voor die prijs denk ik,en wie is de lachende derde?nog veel succes

    Geplaatst door: realist 2 op
  • als jullie van eubo het klaar spelen en het nma rond de tuin kunnen leiden zijn wij belgen toch echte stommerikken.
    een fan van samen sterk.

    Geplaatst door: sjaak op
  • Of het nu door en met marktverziekers, overgefinancieerde en niet aflossende eigenaren opgelost moet worden maakt op dit moment niet uit,ik weet ook niet of dit gaat slagen maar we moeten wel de EUBO het voordeel van de twijfel geven,en deze malaise doorbreken,de overvloedig toegevoegde tonnage is er nu eenmaal en dat is niet meer terug te draaien.Als banken ondernemers falliet zouden laten gaan helpt dat alleen maar als deze schepen niet terug op de markt komen,en dat zie ik nog niet gebeuren.Misschien dat hogere tarieven de enige redding zijn,dus moet je de EUBO een kans geven!

    Geplaatst door: Adri op
  • beste j
    Ik begrijp uit uw opmerking dat u zich aangevallen voelt door JR,maar hij of zij zegt niet hier dat iedereen bij de EUBO staatsgaranties….enz. heeft(toch iets beter lezen),want er zijn en dat weet u ook genoeg die dat wel hebben dus waarom mag dit niet benoemd worden.Ik hoop echt dat als zoals in bovengenoemd schrijven dat de actie stand houd en mensen het volhouden.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • @j, wat is het verschil nu tussen mijn “een groot deel niet”en jouw “er zijn er die wel rente betalen”? Als ik niet weet waar ik het over heb, dan weet u het schijnbaar ook niet.

    Geplaatst door: mvg JR op
  • JR,ik kan je verzekeren dat bij de EUBO,leden zijn die rente en aflossing betalen en geen staatsgarantie hebben,wat dat betreft weet je niet helemaal waar je over schrijft.Wat betreft die twee euro,het schijnt dat dat geen leugen is,alleen je zou je kunnen afvragen,waarom?Ze hoeven het niet te doen,wat steekt hier achter.

    Geplaatst door: j op
  • @Zeldenrust dat er veel negatieve reacties zijn komt omdat je met je EUBOclub nog heel wat recht te zetten hebt.Met de club schepen die nu lid zijn van EUBO zijn een groot deel de markt verziekers,zijn een groot deel overgefinancieerd ,hebben uitstel van staats garantie,betalen geen aflossing en in sommige gevallen niet genoeg rente.En meneer Zeldenrust daardoor zijn er heel veel mensen die wat negatief reageren, die een jaar lang oneerlijk beconcureerd zijn.Dus u heeft met EUBO bij een aantal mensen nog wat te bewijzen.Tevens hoop ik wel dat u succes hebt met EUBO

    Geplaatst door: MVG JR op
  • Niks onvoorstelbaar.
    Komt ook geen balletje van terecht.

    Geplaatst door: Carina op
  • Beste buren, de reacties zijn onvoorstelbaar.
    Nu is er iemand die zijn nek uitsteekt en wat doen we er mee. In de grond schoppen. Dit zegt alles over deze schippers amateurs die zelf geen enkel zakelijk inzicht hebben.Wees toch eens wat solidairder en pak deze uit gesteken hand aan want de comentaar gevers bakken er geen ene moer van.
    Dit moest ik toch even kwijt!
    Gegroet

    Geplaatst door: Jacob op
  • Die schipper heeft meer vracht maar moet het zelf gedeektelijk zelf betalen omdat di e ook aandeel houder is van het desbetreffende bevrachtings kantoor .VAAG

    Geplaatst door: kees op
  • jammer dat er zo veel mensen niet een beetje positief kunnen denken

    Geplaatst door: P.Zeldenrust op
  • een bevrachter die zomaar 2 euro uit eigen zak betaald???

    ja hoor en sinterklaas bestaat zeker ook.

    Geplaatst door: de paashaas op
  • Het is in ieder geval een poging. Zoals het nu gaat kan het niet meer en ergens moet er een begin worden gemaakt

    Geplaatst door: Optimist op
  • Gewoon meedoen en volhouden !!!

    Er is geen alternatief.

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Ik vind het vreemd dat een “buitenstaander”de schippers moet vertellen wat een aanvaardbaar tarief is.Dat geeft toch te denken over het ondernemerschap van veel collegas.

    Geplaatst door: F.K op
  • Wie gelooft er nog meer in sprookjes
    Ik denk dat het aan zijn eigen sprookje ten onder gaat
    Ik wil wel eens zien wie hier uiteindelijk winst uit gaat behalen….

    Geplaatst door: StoryTeller op
  • dat de banken positief staan tegenover EUBO is zeker te geloven.
    De eubo gaat de banken redden ,en de normale ondernemer zonder staatsgarantie mag met de mes op de keel tegen de kant gaan liggen.

    Geplaatst door: oorlog op komst op
  • Ik denk dat het verhaal wel klopt voor het hoger tarief, Het is een firma met schepen en een eigen bevrachtings kantoor, Hij hoopt met deze stunt een lans de door breken. Wat kost het?? 2×3800 ton x2 euro=7600. Is misschien wel een here goede inverstering. de schippers moeten eens ophouden met korte termijn politiek.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • nu gaan we bevrachters krijgen die meer gaan betalen op die kolenkontrakten,en na een tijdje de boeken neerleggen.Wie heeft er dan dikke vrachten tegoed ???

    Geplaatst door: realist op
  • Dit verhaal komt bij mij een beetje ongeloofwaardig over, ik heb maan- en dinsdag nog steeds aanbiedingen gehad richting moezel van 4,25 en krotzenburg voor 3,50 eventueel 3,75.
    Wie o wie is die bevrachter met 5,50 naar de moezel.
    Voor de schipper die het niet meer ziet zitten, doe het rustig aan, relax man, doe werk wat je leuk vind, je verliest ook niks.
    Helaas is de EUBO ook maar tussentijdse oprisping die binnenkort weer verdwenen is, maar als U zich daar goed bij voelt vooral doen, hoef je je matroos tenminste geen overuren te betalen, want je vaart toch niet.

    Geplaatst door: bedrijfseconoom op
  • Mooi verhaal laat maar zien wie!

    Geplaatst door: klopt niet op

Reageer

‘Meteen al euro erbij naar Moezel’ | Schuttevaer.nl

‘Meteen al euro erbij naar Moezel’

‘Naar de Moezel werd maandag 5,50 euro per ton geboden en dat is toch een euro erbij’, meldde directeur Anton van Megen van de European United Barge Owners (EUBO) dinsdag, een dag na het begin van EUBO-actie voor ‘Gewenste Tarieven’ in de binnenvaart. ‘Maar onze leden weigeren dit werk nog steeds, ze willen minimaal 5,80 euro naar de Moezel.’

Door Marja de Vet
Zeker 300 schippers hebben zich volgens Van Megen solidair verklaard met de strijd voor betere tarieven. De EUBO adviseert zijn kolen vervoerende leden vanaf 15 februari geen werk meer aan te nemen onder de tarieven die als minimaal wenselijk uit een enquête onder kolenschippers naar voren zijn gekomen.
‘Gisteren zijn twee koppelverbanden bevracht naar Karlsruhe voor 5,50 euro per ton. Die prijs was de laatste weken 3,50 euro per ton. Kanttekening hierbij is wel dat het een actie van een bevrachter is, die vindt dat de schipper inderdaad recht heeft op een hogere vracht en die zijn verlies neemt in slechte tijden. Bevrachters hebben ook wel tijden gehad dat zij op hun contract van 5,20 euro per ton een mooi winstje draaiden als het voor 3,50 euro wegging.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (32)

  • Beste Anton,Ik wens je veel succes met uw cooperatief en veel sterkte want er zal nog veel onterechte kritiek op U afkomen.Hopelijk krijg je medewerking van al uw leden want die heb je verdient.
    Groeten,De Roeck Luc MS Saphir

    Geplaatst door: De Roeck Luc op
  • Anton v megen is een slim en integer man, en geen buitenstaander.
    De bonden en mr v d Sluis die ons iets op wil dringen dat zijn buitenstaanders geworden. zonder inspraak ,voor hebzuchtige grote nieuwbouwschippers laten betalen die de gehele markt kapot hebben gemaakt
    dat is pas schande en het gaat maar door die nieuwbouw.
    Mischien zou een scheepsbond met Anton en de Eubo een nieuwe perspectiev brengenIK hoop dat hij succes heeft, geluk Tjen.

    Geplaatst door: tjen op
  • Ach de Duitse rederijen haden toch al de schepen en de bak/boten afgescheven bedankt heren schippers voor de goede afbouw we kunnen er weer jaren mee vooruit wilt u niet bij ons komen werken

    Geplaatst door: Jantje op
  • Ik ken er nog een. Groot is machtig. Maar met een hypotheep op je nek wordt je nu gek

    Geplaatst door: Jantje op
  • Mensen laat u vertegenwoordigen door een bond dan kunnnen we een vuist maken en laad min 60 proc van uw schip .

    Geplaatst door: Jantje op
  • Het is denk ik wel onzin wat Klaas schrijft. Ten eerste slaat de opmerking over de beursen/toerbeurt in combinatie met innovatie kant nog wal: ten eerste werd er toen door ondernemers ook ge-innoveerd en was er zelfs toen sprake van (kleine) nieuwbouwgolven. Ten andere is de huidige nieuwbouw niet tot stand gekomen uit een gezonde vrije marktwerking of goed ondernemersschap, maar werd de nieuwe tonnage vaak zonder geschreven ondernemingsplan of marktonderzoek toegevoegd aan de markt, maar werden bouw en aankoop beslissingen genomen op grond van kuddegedrag (wat de buren kunnen bouwen, dat kunnen wij ook etc.). Bovendien is het niet zo dat een ondernemer mag doen en laten op de markt wat hij of zij zelf graag wilt, want hoewel wettelijk de ondernemer alle vrijheid krijgt om zelf zijn eigen beslissingen te nemen, horen deze beslissingen wel ingekadert te liggen tussen bepaalde morale waarden en normen. Ondernemerschap zou Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen moeten zijn; niet alleen rekening houden met de shareholder(aandeelhouder of eigenaar) maar ook met de stakeholders(personeel, toeleveringsbedrijven, milieu, omgeving etc.). Uit de bovenstaande definitie van ondernemerschap zal het voor iedereen duidelijk zijn, dat structreel/langdurig onder de kostprijs varen en beslissingen nemen waarvan men kan weten dat deze (nodeloos) nadelig zijn voor anderen, niet maatschappelijk verantwoord is. Misschien is het in dit licht wel verantwoord om lid te worden van de EUBO; ja een morele verplichting tegenover de ander.

    Geplaatst door: Anton op
  • Dit is geen onzin wat klaas hier schrijft, het is helaas de waarheid…

    Geplaatst door: een verwarde op
  • klaas, we hebben een mooie nieuwe vloot schepen met armoede en torenhoge hypotheken , op de beurs geen armoede en kleine hypotheken ,je moet geen onzin uit kramen

    Geplaatst door: j.r.e. op
  • Prima initiatief om de vracht hoger te krijgen, maar er is nog een probleem. De ca 30% teveel aan schepen om die kolen straks tegen een rendabel tarief weg te varen. Dus blijft u 30% van de tijd stilliggen. Dan is een rendabel tarief toch nog te weinig. M.a.w. er moet ook nog 30% van deze vloot stil gelegd worden om de anderen rendabel te laten zijn.
    Daar wordt ook nog steeds aan gewerkt door bonden ondanks tegenstand van NMa.

    Sterkte met deze actie

    Geplaatst door: Jan Veldman op
  • Gelukkig heeft men in 1999 de beurzen en toerbeurten opgeheven. Dit was een belemmering voor innovatie in de binnenvaart. En gelukkig hebben we nu een prachtige vloot binnenschepen,het is jammer dat de kleinere schepen ook niet verder vernieuwd zijn want daar is ook veel behoefte aan.Het mag dan ook niet zo zijn dat als het een jaartje wat minder is een aantal ondernemres allerlei gekke acties gaat ondernemen en zelfs schepen opgaan bellen wat die aan het doen zijn! Heren er is een vrije markt en iedereen heeft het zelfde recht om een reis aan te nemen voor wat voor prijs dan ook. Ook heeft U het recht kontrakten af te sluiten etc. We zijn allemaal zelfstandig en we hebben allemaal ons ondernemers plan geschreven en daar dient men zich aan te houden en nals je met iemand wil samenwerken is dat prima, maar doe dit niet via intimidaties.

    Geplaatst door: klaas op
  • is er eindelijk iemand die een hoop schippers bijelkaar krijgt, proberen jullie die weer uit elkaar te drijven met commentaar wat kant nog wal raakt. Trouwens, Anton leest niemand de les voor welke vracht er gevaren moet worden, maar heeft een enquete gehouden en dit zijn de uitkomsten, adviesprijzen, zoals elke branch heeft. Het staat je vrij om voor meer of minder aan te nemen. Hoe iemand z’n financiering eruit ziet hoef je niet over te oordelen, maar benut de mogelijkheden!!!

    Geplaatst door: pieter op
  • respect voor anton anton,een man die de binnenvaart een warm hart toedraagt.maaaar minder respect voor de ondernemers die iemand nodig hebben zoals anton,om vrachten omhoog te krijgen(hebben en houden proberen te redden)ieder normaal denkende ondernemer vaart niet een jaar onder een normaal tarief,om dan hulp in te roepen van een (buitenstaander)die het beter weet hoe het moet dan de betreffende ondernemers die al meer als jaar onder kostprijs zelf hebben, aangenomen.zo zie je maar het kuddegedrag is altijd geweest en zal altijd blijven bestaan in de binnenvaart.wat ga er gebeuren als de bevrachters niet meer betalen als 5.4€ naar moezel?een jaar blijven liggen want wij willen 5.8?! de kvb,zullen het wel wegvaren voor die prijs denk ik,en wie is de lachende derde?nog veel succes

    Geplaatst door: realist 2 op
  • als jullie van eubo het klaar spelen en het nma rond de tuin kunnen leiden zijn wij belgen toch echte stommerikken.
    een fan van samen sterk.

    Geplaatst door: sjaak op
  • Of het nu door en met marktverziekers, overgefinancieerde en niet aflossende eigenaren opgelost moet worden maakt op dit moment niet uit,ik weet ook niet of dit gaat slagen maar we moeten wel de EUBO het voordeel van de twijfel geven,en deze malaise doorbreken,de overvloedig toegevoegde tonnage is er nu eenmaal en dat is niet meer terug te draaien.Als banken ondernemers falliet zouden laten gaan helpt dat alleen maar als deze schepen niet terug op de markt komen,en dat zie ik nog niet gebeuren.Misschien dat hogere tarieven de enige redding zijn,dus moet je de EUBO een kans geven!

    Geplaatst door: Adri op
  • beste j
    Ik begrijp uit uw opmerking dat u zich aangevallen voelt door JR,maar hij of zij zegt niet hier dat iedereen bij de EUBO staatsgaranties….enz. heeft(toch iets beter lezen),want er zijn en dat weet u ook genoeg die dat wel hebben dus waarom mag dit niet benoemd worden.Ik hoop echt dat als zoals in bovengenoemd schrijven dat de actie stand houd en mensen het volhouden.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • @j, wat is het verschil nu tussen mijn “een groot deel niet”en jouw “er zijn er die wel rente betalen”? Als ik niet weet waar ik het over heb, dan weet u het schijnbaar ook niet.

    Geplaatst door: mvg JR op
  • JR,ik kan je verzekeren dat bij de EUBO,leden zijn die rente en aflossing betalen en geen staatsgarantie hebben,wat dat betreft weet je niet helemaal waar je over schrijft.Wat betreft die twee euro,het schijnt dat dat geen leugen is,alleen je zou je kunnen afvragen,waarom?Ze hoeven het niet te doen,wat steekt hier achter.

    Geplaatst door: j op
  • @Zeldenrust dat er veel negatieve reacties zijn komt omdat je met je EUBOclub nog heel wat recht te zetten hebt.Met de club schepen die nu lid zijn van EUBO zijn een groot deel de markt verziekers,zijn een groot deel overgefinancieerd ,hebben uitstel van staats garantie,betalen geen aflossing en in sommige gevallen niet genoeg rente.En meneer Zeldenrust daardoor zijn er heel veel mensen die wat negatief reageren, die een jaar lang oneerlijk beconcureerd zijn.Dus u heeft met EUBO bij een aantal mensen nog wat te bewijzen.Tevens hoop ik wel dat u succes hebt met EUBO

    Geplaatst door: MVG JR op
  • Niks onvoorstelbaar.
    Komt ook geen balletje van terecht.

    Geplaatst door: Carina op
  • Beste buren, de reacties zijn onvoorstelbaar.
    Nu is er iemand die zijn nek uitsteekt en wat doen we er mee. In de grond schoppen. Dit zegt alles over deze schippers amateurs die zelf geen enkel zakelijk inzicht hebben.Wees toch eens wat solidairder en pak deze uit gesteken hand aan want de comentaar gevers bakken er geen ene moer van.
    Dit moest ik toch even kwijt!
    Gegroet

    Geplaatst door: Jacob op
  • Die schipper heeft meer vracht maar moet het zelf gedeektelijk zelf betalen omdat di e ook aandeel houder is van het desbetreffende bevrachtings kantoor .VAAG

    Geplaatst door: kees op
  • jammer dat er zo veel mensen niet een beetje positief kunnen denken

    Geplaatst door: P.Zeldenrust op
  • een bevrachter die zomaar 2 euro uit eigen zak betaald???

    ja hoor en sinterklaas bestaat zeker ook.

    Geplaatst door: de paashaas op
  • Het is in ieder geval een poging. Zoals het nu gaat kan het niet meer en ergens moet er een begin worden gemaakt

    Geplaatst door: Optimist op
  • Gewoon meedoen en volhouden !!!

    Er is geen alternatief.

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Ik vind het vreemd dat een “buitenstaander”de schippers moet vertellen wat een aanvaardbaar tarief is.Dat geeft toch te denken over het ondernemerschap van veel collegas.

    Geplaatst door: F.K op
  • Wie gelooft er nog meer in sprookjes
    Ik denk dat het aan zijn eigen sprookje ten onder gaat
    Ik wil wel eens zien wie hier uiteindelijk winst uit gaat behalen….

    Geplaatst door: StoryTeller op
  • dat de banken positief staan tegenover EUBO is zeker te geloven.
    De eubo gaat de banken redden ,en de normale ondernemer zonder staatsgarantie mag met de mes op de keel tegen de kant gaan liggen.

    Geplaatst door: oorlog op komst op
  • Ik denk dat het verhaal wel klopt voor het hoger tarief, Het is een firma met schepen en een eigen bevrachtings kantoor, Hij hoopt met deze stunt een lans de door breken. Wat kost het?? 2×3800 ton x2 euro=7600. Is misschien wel een here goede inverstering. de schippers moeten eens ophouden met korte termijn politiek.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • nu gaan we bevrachters krijgen die meer gaan betalen op die kolenkontrakten,en na een tijdje de boeken neerleggen.Wie heeft er dan dikke vrachten tegoed ???

    Geplaatst door: realist op
  • Dit verhaal komt bij mij een beetje ongeloofwaardig over, ik heb maan- en dinsdag nog steeds aanbiedingen gehad richting moezel van 4,25 en krotzenburg voor 3,50 eventueel 3,75.
    Wie o wie is die bevrachter met 5,50 naar de moezel.
    Voor de schipper die het niet meer ziet zitten, doe het rustig aan, relax man, doe werk wat je leuk vind, je verliest ook niks.
    Helaas is de EUBO ook maar tussentijdse oprisping die binnenkort weer verdwenen is, maar als U zich daar goed bij voelt vooral doen, hoef je je matroos tenminste geen overuren te betalen, want je vaart toch niet.

    Geplaatst door: bedrijfseconoom op
  • Mooi verhaal laat maar zien wie!

    Geplaatst door: klopt niet op

Reageer