Lading is er wel, maar er wordt niet betaald. Naar de Moezel werd werk aangeboden voor 4,50 euro per ton of minder. Dat is voor veel binnenvaartondernemers structureel te weinig. IJsgeld is volgens schippers ook nauwelijks bespreekbaar. En dat maakt varen naar bijvoorbeeld het Main-Donaukanaal of nog verder op dit moment niet aantrekkelijk.
De EMO verwacht deze week zeven schepen met kolen en een met erts. De Cape Harrier kwam maandag leeg van kolen. De Mineral Capeasia was woensdag leeg van kolen en de Tianronghai lost van dinsdag tot vrijdag kolen. De Hanjin Sines lost woensdag en donderdag kolen en de China Fortune lost van woensdag tot zaterdag kolen. De Renate N ligt vanaf vrijdag erts te lossen, de Ivan Susanin lost zondag kolen en de Maria A. Angelicou wordt zondag verwacht met kolen.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?