Aan de Reis: ‘K..vrachten’

Bevrachters die de weg kwijt zijn en vinden dat schippers niet goed bij hun hoofd zijn als ze fatsoenlijke prijzen vragen, een slechte markt voor schepen rond 1500 ton en prijzen die maar niet willen stijgen. Veel binnenvaartondernemers spreken van een moeizame markt voor de tijd van het jaar. En collega’s die voor lage vrachten gaan varen krijgen de schuld. Ze maken de markt kapot. ‘Met zulke collega’s gaan we nog lang voor deze k..vrachten varen’, meldt een schipper. Hij was bezig met een reis die vervolgens voor euro’s minder per ton door een collega werd weggevaren.

Aan de Reis

Een partij kolen van Amsterdam naar Dillingen leverde 7,60 euro per ton op. De schipper die deze reis aanvaardde was ook nog bezig geweest met een andere reis, maar hiervoor wilde de bevrachter niet voldoende betalen. Potas werd van Amsterdam naar Antwerpen gebracht voor prijzen rond de 3 euro en iets meer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: ‘K..vrachten’ | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: ‘K..vrachten’

Bevrachters die de weg kwijt zijn en vinden dat schippers niet goed bij hun hoofd zijn als ze fatsoenlijke prijzen vragen, een slechte markt voor schepen rond 1500 ton en prijzen die maar niet willen stijgen. Veel binnenvaartondernemers spreken van een moeizame markt voor de tijd van het jaar. En collega’s die voor lage vrachten gaan varen krijgen de schuld. Ze maken de markt kapot. ‘Met zulke collega’s gaan we nog lang voor deze k..vrachten varen’, meldt een schipper. Hij was bezig met een reis die vervolgens voor euro’s minder per ton door een collega werd weggevaren.

Aan de Reis

Een partij kolen van Amsterdam naar Dillingen leverde 7,60 euro per ton op. De schipper die deze reis aanvaardde was ook nog bezig geweest met een andere reis, maar hiervoor wilde de bevrachter niet voldoende betalen. Potas werd van Amsterdam naar Antwerpen gebracht voor prijzen rond de 3 euro en iets meer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer