Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

‘Stuurhuis te dicht bij laadruim’

Rotterdam - Maasvlakte

Jaarlijks lopen zeker tien stuurhuizen van containerbinnenvaartschepen schade op, doordat ze te dicht achter het laadruim zijn geplaatst. Dat stellen Leon P. Braemer en Cees D.M. Touw van Marintec Expertise BV, experts in scheepvaart, techniek, transport en goederen. Marintec Expertise heeft namens de deepsea containerterminals in Rotterdam en Antwerpen en verschillende inland-containerterminals in Nederland, België en Duitsland al tien jaar dagelijks te maken met de gevolgen van de onveilige bouwwijze. Die vraagt om brokken, schrijven beide experts in een opiniërend artikel in Schuttevaer.

1 / 4
'Stuurhuis te dicht bij ruim'

'Stuurhuis te dicht bij ruim'

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)
  • H. A. van Laak

    Het voorbeeld van afschuif, wat zoveel veiligheidsvoorschriften kenmerk. Hoe meer regels hoe minder men hoef te denken. I(n de kern heeft hij wel punt dat men ook bij de bouw de ladingzone niet goed geanalyseerd heeft

  • Nico Stam

    Straks worden de schepen met de stuurhut voorop nog geld waard.Vooral als ze de hier beschreven afstand verplicht gaan stellen op de tweede Maasvlakte.
    De meeste dragen trouwens wel reflecterende hesjes en dat is bij de meeste terminals ook verplicht.
    Alleen die helm zie ik het nut niet zo van in want als er een container uit de kraan valt wordt je toch wel geplet of je nu een helm ophebt of niet

  • M van der Heide

    Tsja, die roef aan de den was zo slecht nog nie..

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook