‘Stuurhuis te dicht bij laadruim’

Jaarlijks lopen zeker tien stuurhuizen van containerbinnenvaartschepen schade op, doordat ze te dicht achter het laadruim zijn geplaatst. Dat stellen Leon P. Braemer en Cees D.M. Touw van Marintec Expertise BV, experts in scheepvaart, techniek, transport en goederen. Marintec Expertise heeft namens de deepsea containerterminals in Rotterdam en Antwerpen en verschillende inland-containerterminals in Nederland, België en Duitsland al tien jaar dagelijks te maken met de gevolgen van de onveilige bouwwijze. Die vraagt om brokken, schrijven beide experts in een opiniërend artikel in Schuttevaer.

'Stuurhuis te dicht bij ruim'

Experts vragen om regelgeving

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Stuurhuis te dicht bij laadruim’ | Schuttevaer.nl

‘Stuurhuis te dicht bij laadruim’

Jaarlijks lopen zeker tien stuurhuizen van containerbinnenvaartschepen schade op, doordat ze te dicht achter het laadruim zijn geplaatst. Dat stellen Leon P. Braemer en Cees D.M. Touw van Marintec Expertise BV, experts in scheepvaart, techniek, transport en goederen. Marintec Expertise heeft namens de deepsea containerterminals in Rotterdam en Antwerpen en verschillende inland-containerterminals in Nederland, België en Duitsland al tien jaar dagelijks te maken met de gevolgen van de onveilige bouwwijze. Die vraagt om brokken, schrijven beide experts in een opiniërend artikel in Schuttevaer.

'Stuurhuis te dicht bij ruim'

Experts vragen om regelgeving

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer