Koppelverband Calisto

De Gerlien-Van Tiem in Druten, heeft in opdracht van VeKa, het koppelverband Calisto/Calisto 1 (183 x 11,45 meter, 5608 ton) afgebouwd en eind 2009 opgeleverd aan Hessel Bruinsma.

Koppelverband Calisto

De voortstuwing wordt verzorgd door twee V16 Mitsubishi hoofdmotoren van 1700 pk, die werden geleverd door Koedood Dieselservice. Via Reintjes keerkoppelingen drijven ze de in straalbuizen geplaatste schroeven aan. De twee boegschroeven van elk 750 pk zijn van Oudakker uit Maasbracht. De casco’s zijn gebouwd in Tsjechië. Het koppelverband Calisto/Calisto 1 van vaart hier met in IJmuiden geladen kolen op het Amsterdam-Rijnkanaal. Het koppelverband heeft een geladen kruiplijn van 4,50 meter. (HH)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Koppelverband Calisto | Schuttevaer.nl

Koppelverband Calisto

De Gerlien-Van Tiem in Druten, heeft in opdracht van VeKa, het koppelverband Calisto/Calisto 1 (183 x 11,45 meter, 5608 ton) afgebouwd en eind 2009 opgeleverd aan Hessel Bruinsma.

Koppelverband Calisto

De voortstuwing wordt verzorgd door twee V16 Mitsubishi hoofdmotoren van 1700 pk, die werden geleverd door Koedood Dieselservice. Via Reintjes keerkoppelingen drijven ze de in straalbuizen geplaatste schroeven aan. De twee boegschroeven van elk 750 pk zijn van Oudakker uit Maasbracht. De casco’s zijn gebouwd in Tsjechië. Het koppelverband Calisto/Calisto 1 van vaart hier met in IJmuiden geladen kolen op het Amsterdam-Rijnkanaal. Het koppelverband heeft een geladen kruiplijn van 4,50 meter. (HH)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer